شرکت ماشین سازی پدیدکاران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | دستگاه همبرگر زن اتوماتیک | میکسر گوشت صنعتی

شرکت ماشین سازی پدیدکاران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | دستگاه همبرگر زن اتوماتیک | میکسر گوشت صنعتی

شرکت ماشین سازی پدیدکاران در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات خطوط تولید صنایع غذایی و تجهیزات آماده سازی رستوران‌ها و فست فودها و هتل ها آغاز نمود
شرکت ماشین سازی پدیدکاران : تجهیزات صنایع غذایی ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، ماشین آلات همبرگر ، دستگاه همبرگر ساز
دستگاه همبرگر زن اتوماتیک خانگی ، خط تولید همبرگر ، تولید همبرگر صنعتی ، دستگاه تولید همبرگر
همبرگر زن برقی ، گوشت خورد کن صنعتی ، میکسر گوشت صنعتی ، تانکر شیر و آبگیر سبزیجات

۱۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

  

13 نکته برای برای افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چرا باید در جهت افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تلاش کنیم ؟

 به این دلیل که بعد از هزینه ی مکان رستوران، هزینه ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی سنگین ترین هزینه ی شما خواهد بود. برای کنترل و مدیریت هزینه ها باید کاری کنید که هزینه های جانبی کاهش پیدا کند و از آن جایی که تهیه ی دوباره تجهیزات آشپزخانه اصلا به صرفه نیست، باید در نگهداری و بهره وری آن تلاش کنید که در نهایت باعث افزایش طول عمر و بهره وری آن ها می شود.

 همچنین با نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی آن ها به درستی کار میکنند و برطعم و کیفیت غذا و زمان آماده سازی غذا تاثیر نامطلوب نمیگذارند. وقتی محصول شما که غذا است با کیفیت و طعم عالی و بدون فوت وقت به دست مشتری برسد باعث رضایت و خشنودی آن ها و موفقیت و توسعه ی کسب و کار شما خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی را مطالعه نمائید.

در زیر 13 اقدام برای رسیدن به این هدف آورده شده است :

1- دفترچه راهنما

 تمامی تجهیزات دارای یک دفترچه راهنما هستند که شامل معرفی محصول و اجزای تشکیل دهنده آن میباشد. دفترچه راهنما دستورالعمل های استفاده از تجهیزات را آموزش داده اند که باید قبل از استفاده از تجهیزات به آن ها آگاهی پیدا کنیم.

همچنین شامل نکات نظافت و نگهداری تجهیزات است که باید حتما این نکات را قبل استفاده از تجهیزات، بدانیم. در نتیجه قبل از راه اندازی تجهیزات آشپزخانه صنعتی دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید که خطاهای ناآگاهانه در استفاده و نگهداری تجهیزات به حداقل برسد و طول عمر و بهره وری تجهیزات افزایش پیدا کند.

2- ضمانت و خدمات پس از فروش تجهیزات

در هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه باید به ضمانت و خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته باشید.

 چون تجهیزات بعد از مدتی استفاده ممکن است به تعمیر و تعویض قطعات نیاز داشته باشند. وقتی که شرکت ارائه دهنده تجهیزات خدمات پس از فروش و گارانتی محصول را پشتیبانی کند، شما در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه عیب تجهیزات را برطرف کرده و به افزایش عمر تجهیزات صنعتی آشپزخانه و بهره روی آن به تنهایی و در کل سیستم آشپزخانه کمک خواهید کرد.

3- نظافت و تمیزی تجهیزات

همه ی تجهیزات آشپزخانه صنعتی احتیاج به تمیز کردن دارند، اما هر کدام در دوره های زمانی مختلف.

مثلا تجهیزات پخت غذا به دلیل چربی، دود و بخار مواد غذایی نیاز به نظافت زیادتر و در فواصل زمانی کوتاه تر دارند. بعضی از تجهیزات، غالبا تجهیزات ریز آشپزخانه را هر روز باید تمیز کرد.

 برخی دیگر با توجه به حجم استفاده از آن ها نیاز به نظافت دارند، مثل فر پیتزا ریلی. برای تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما باید نکات تمیز کردن و دوره های نظافت را بدانید و همواره به آن عمل کنید تا باعث فرسودگی آن ها نشوید. با نظافت درست و به موقع به افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی و بهره وری آن کمک زیادی خواهیم کرد.

4- بازرسی دوره ای تجهیزات

 بعضی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی به علت اتصالات مختلف، لوله ها و شیرآلات نیاز به بازرسی در دوره های زمانی منظم دارند.

در بازرسی دوره ای مشکلات احتمالی تجهیزات را متوجه میشوید و با رفع کردن این مشکلات در کوتاه ترین زمان مانع آسیب های بزرگتر به تجهیزات و به طبع آن هزینه های زیاد تعمیرات میشوید.

پس یکی از کارهای مهم آگاهی به زمان بازرسی این تجهیزات، مانند ماشین ظرفشویی است که باعث افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی و بهره وری آن میشود.بهتر است هرروز قبل از شروع کاری کل تجهیزات را چک کنید که بعدا غافلگیر نشوید.

5- توجه به جنس تجهیزات

 در تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به جنس مواد توجه ویژه ای میشود. چون مستقیما بر سلامت مواد غذایی و به طبع سلامت انسان ها تاثیر گذار است. به خاطر همین اغلب جنس این تجهیزات استیل (قوطی استیل، ورق استیل) میباشد.

یکی از موارد مهم در نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه به نکات نظافت جنس استیل می باشد که باید در انتخاب مواد شوینده برای آن دقت کافی به عمل آورده شود و از هر شوینده ی شیمیایی و به خصوص شوینده ای اسیدی استفاده نشود زیرا شوینده های اسیدی موجب تغییر رنگ تجهیزات، آسیب به استیل و همچنین خوردگی فلز و انتقال آلودگی آن به مواد غذایی میشود.

همچنین باید به مکان نگهداری تجهیزات با جنس استیل توجه کنیم که دارای شرایط آب و هوایی مناسب باشد و  برای نظافت نیز از پارچه های نرم استفاده شود.

6- استفاده تا حد ظرفیت تجهیزات

 تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در مدل های مختلف برای خروجی های مختلف ساخته شده اند به عنوان مثال همبرگر زن میتواند خروجی بین  20 گرم تا 400 گرم داشته باشد. پس شما در هنگام تاسیس رستوران یا فست فود باید تعداد مشتریان خود و محصول تولیده شده ی خودتان را حدس بزنید و با تناسب با آن تجهیزات صنعتی خریداری کنید. چون استفاده بیش از حد ظرفیت تجهیزات باعث خراب شدن و حتی گاهی از رده خارج شدن آن ها میشود. پس یکی از نکات افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه های صنعتی توجه به ظرفیت خروجی تجهیزات است.

7- آموزش پرسنل

اگر پرسنل غیر حرفه ای در آشپزخانه ی صنعتی خود به کار گرفته اید، لازم است به آن ها آموزش کار کردن با تجهیزات و رفع عیب جزیی آن را بدهید. چون اغلب آن ها تجربه و دانش کافی برای استفاده از این تجهیزات را ندارند و ناآگاهانه به آن ها آسیب می رسانند. یکی از راه های افزایش طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی تربیت پرسنل حرفه ای و آگاه به تجهیزات است که اعمال آن ها در رابطه با تجهیزات از روی حدس و ناآگاهی نیست بلکه طبق اصول و کارکرد تجهیزات است.

8- سیستم ایمنی

یکی از مهم ترین نکات برای طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی و افزایش بهره وری آن توجه به ایمنی آشپزخانه و انجام اقدامات پیشگیرانه در این رابطه است. مثلا باید سیستم های تهویه را مدام بررسی کنید که تجمع چربی در فیلترهای هواکش ممکن است باعث آتش سوزی شود. همچنین دیگر تجهیزات را هم بررسی کنید که چربی روی آن ها انباشته نشود. چون وجود چربی خطر آتش سوزی را افزایش میدهد. یک اقدام مهم دیگر در این رابطه امتحان آشکارسازهای دود و تامین ابزارهای خاموش کننده است. اینگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که از هرگونه آتش احتمالی جلوگیری کرده و در صورت بروز میتوانید آن را خاموش کنید.

9- خاموش کردن تجهیزات

 وقتی کارتان با بعضی تجهیزات مانند چرخ گوشت یا میکسر تمام شده باید آن ها را خاموش کنید. چون با روشن بودن آن ها مصرف انرژی بالا رفته و همچنین باعث فرسودگی تدرجی آن ها میشود و ایمنی محیط آشپزخانه صنعتی هم اقتضا میکند که تجهیزاتی که با آن ها کار نداریم خاموش باشند.

10- انتخاب مکان درست

 برای تاسیس رستوران خود و مستقر کردن تجهیزات آشپزخانه صنعتی به مکان و شرایط مکانی و آب و هوایی آن توجه کنید. زیرا مکان قرار گرفتن تجهیزات و شرایط تهویه و آب و هوا میتواند باعث روند صعودی فرسودگی تجهیزات شده و عملکرد و بهره وری آن ها را کاهش دهد. مثلا یخچال ها باید در قسمت موتور خود خنک باشند و اگر در هوای گرم قرار بگیرند و تهیویه مناسب نباشد، بار اضافی به آن ها تحمیل شده و به شما هزینه ای تعمیر و تعویض قطعات تحمیل میکند. بنابراین سعی کنید در انتخاب مکان رستوران دقت کرده و شرایط آب و هوایی و تهویه مناسب و لازم تجهیزات آشپزخانه صنعتی را فراهم کنید. بدین ترتیب باعث افزایش عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی می شوید.

11- تعویض تجهیزات

بعضی مواقع نشانه هایی در تجهیزات یا عملکرد آْن ها میبینید که باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. زیرا هر کدام از تجهیزات بخشی از سیستم آشپزخانه صنعتی است و فرسودگی یکی از آن ها برا عملکرد و بهره وری بقیه تاثیر میگذارد و ممکن است بار اضافی به سایر تجهیزات تحمیل کند که باعث کاهش طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی میشود. همچنین ممکن است هزینه ی تعمیرات تجهیزات فرسوده زیاد شود. مثلا سرخ شدن سیم ها یا جرقه زدن آن ها، یا افزایش هزینه ی قبض ها اغلب نشان از فرسودگی و نیاز به تعویض بخشی از تجهیزات است.

12-استفاده از کارشناس

 نقص های بزرگ را با دقت برطرف کنید. اگر پرسنل آشپزخانه صنعتی قادر به رفع نقص تجهیزات نیستند، بهتر است با یک تعمیرکار یا متخصص حرفه ای تجهیزات تماس بگیرید و از او بخواهید مشکل را رفع کند. چون شکست در رفع عیب یک دستگاه غالبا باعث مشکلات بزرگتر در دستگاه میشود. پس برای افزایش طول عمر و بهره وری تجهیزات آشپزخانه صنعتی به متخصصان این امر اعتماد کنید.

13-استفاده تک کاربری از تجهیزات

از هرکدام از تجهیزات فقط به منظور عملکردی که برای آن تعریف شده استفاده کنید. استفاده غیر از عملکرد تجهیزات باعث کاهش بهره وری و عملکرد نامطلوب آن ها میشود و طول عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی را کاهش میدهد.

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

اگر نتوانسته اید پشت صحنه رستوران‌ها و مجموعه‌های تهیه غذا را ببینید، به‌احتمال زیاد ممکن است فکر کنید که آشپزخانه‌ آن‌ها نیز شبیه به آشپزخانه منزل ماخواهد بود. اما کافی است فقط یک‌بار سری به آشپزخانه رستوران و یا فست فود بزنید تا متوجه شوید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی چقدر با آشپزخانه‌ی خانه شما متفاوت میباشد. در صورتی که تصمیم داشته باشید یک رستوران مجموعه تهیه غذا و یا فست فود افتتاح کنید بایستی برخی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را خریداری نمایید این تجهیزات می‌تواند بسته به نوع طبخ غذای شما و بزرگ و یا کوچک بودن مجموعه شما متفاوت باشد. با ما همراه باشید .

اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث میشود :

  • کاهش هزینه های انرژی

  • کیفیت بالاتر غذا و خدمات بهتر

  • نقاط قوت و ضعف

نکاتی که در بالا گفته شد یکی از اصلی ترین نکات در نگهداری تجهیزات آشپزخانه به نحوه ی درست میباشد .

دسته‌بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی:

 تجهیزات آماده‌سازی

تجهیزات آماده‌سازی آن دسته از تجهیزاتی هستند که به طور مستقیم با پخت غذا در ارتباط نیستند ولی برای آماده کردن غذا پیش از پخت و یا انجام مراحلی که در حین پخت انجام می‌شود نیاز است برخی از این تجهیزات نیز می‌توانند تجهیزاتی باشند که برای مراحل پیش از پخت غذا استفاده خواهند شد. انواع این تجهیزات عبارتنداند از :

⁃ دستگاه خلال کن رومیزی

⁃ چرخ گوشت رومیزی

⁃ چرخ گوشت صنعتی

⁃ خمیر پهن کن صنعتی

⁃ دستگاه اسلایسر

⁃ خمیر گیر

⁃ دستگاه سلفون کش

⁃ ترازوی رومیزی

⁃ اره استخوان بر

⁃ باسکول دیجیتال

⁃ دستگاه قالب همبرگر دستی

⁃ دستگاه کاتر مرغ و ماهی

⁃ دستگاه مرینیتور

⁃ قلاب آویز گوشت

⁃ سیب زمینی پوست کن

⁃ سیخ گیر

⁃ شیرینگ پک

⁃ طبقه نگهداری سیب زمینی و پیاز

⁃ طبقه نگهداری کیسه برنج

⁃ قفسه بندی انبار

⁃ دستگاه سبزی خردکن صنعتی

⁃ مخلوط کن ایستاده صنعتی

⁃ میز ظروف کثیف

⁃ میز پاک کردن مرغ و ماهی

⁃ میز برنج پاک کنی

⁃ میز کار برای خرد کردن گوشت

⁃ میکسر گوشت

تجهیزات پخت

این نوع تجهیزات به طور مستقیم در پخت و آماده سازی غذا دخیل هستند . انواع این تجهیزات عبارتنداند از :

⁃ گاز

⁃ اجاق چینی

⁃ اجاق دیزی پز

⁃ اجاق گاز فردار

⁃ اجاق گاز رومیزی

⁃ اجاق گاز پلوپز دو ردیفه

⁃ پیتزا پز ریلی

⁃ تابه گردان

⁃ گرمکن

⁃ چهار شعله فردار

⁃ چهار شعله رومیزی

⁃ دستگاه دونر کباب

⁃ دمکن برنج

تجهیزات سرو غذا

این نوع تجهیزات به طور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند . انواع این تجهیزات عبارتنداند از :

⁃ بوفه سرد

⁃ بوفه گرم

⁃ ترولی حمل خوراکی

⁃ ترولی حمل ظروف

⁃ کانتر قاشق و چنگال

⁃ کانتر گرم کن بین اجاقی

تجهیزات شست و شو

در صورتی که تجهیزات شستشوی شما از کیفیت مناسب برخوردار نباشد به‌احتمال زیاد رعایت بهداشت برای پرسنل شما اندکی سخت خواهد شد . انواع این تجهیزات عبارتنداند از :

⁃ سیخ شور

⁃ سینک شست‌وشو

⁃ ماشین ظرفشویی صنعتی

⁃ میز ورود و خروج ماشین ظرفشویی

تجهیزات نگه داری و خنک کننده

انواع این تجهیزات عبارتنداند از :

⁃ یخ ساز

⁃ یخ خردکن

⁃ یخچال

⁃ فریزر

⁃ سردخانه زیر صفر

⁃ سردخانه بالای صفر

باتوجه به نکاتی که گفته شد اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به صورت جدی انجام شود تا دچار هیچ مشکلی در این صنعت پخت و پز غذا نباشید .

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

صنایع لبنی به علت درصد بالای مواد آلی موجودی که در خود دارد ، در زمره آلوده کننده ترین صنایع غذایی محسوب میشود . در صنایع لبنیات به ازای هر لیتر شیر استفاده شده در فرآیندتولید ، بیش از 11 لیتر فاضلاب تولید میشود که با استفاده از ماشین آلات صنایع غذایی این فرآیند را میتوان به بهترین نحوه خود انجام داد .  ترکیبات آلی موجود در شیر (پروتئین و چربی) بخش بزرگی از اکسیژن خواهی شیمیایی فاضلاب صنایع لبنی را دربردارد . به طوری که باز الی فاضلاب ها بین 500 تا 1000گرم بر متر کعب میباشد . از سویی دیگر غلضت جامدات معلق و مشتقات نیتروژن آن بالا بود و تغییرات پی اچ آن شمگیر خوهد بود .

روش های کلی تصفیه پساب

از جمله روش های تصفیه فاضلاب صنایع لبنی در مخزن شیر میتوان به روش های بیولوژیکی هوازی و بیهوازی مانند لجن فعال و سیستم های ترکیبی و روش های فیزیکوشیمیایی اشاره کرد. اما هریک از این روش ها دارای معایب و مشکلاتی میباشند. معایب روش های بیولوژیکی شامل مصرف بالای انرژی، تولید بالای جرم سلولی، زمین مورد نیاز وسیع و هزینه بالا میباشند. روش های تصفیه هوازی انرژی زیادی مصرف میکنند و روش های بیهوازی علیرغم اینکه انرژی مورد نیاز کمتری دارند اما در حذف نوترینت ها راندمان پایینی دارند.

در میان روش های فیزیکوشیمیایی، انعقاد و لخته سازی برای حذف جامدات معلق و مواد کلوئیدی از فاضلاب صنایع لبنی بکار برده شده اند. در برخی موارد از فرآیندهای فیزیکوشیمیایی به عنوان پیش تصفیه نیز بکار برده میشوند .

واحدهای تصفیه بیولوژیکی اعم از واحدهای بی هوازی و هوازی، نمی توانند میزان بالایی از چربی ها با زنجیره های کربنی بزرگ را حذف نمایند و این چربی ها عملکرد سیستم را مختل می نماید. از این رو استفاده از روش های حذف فیزیکی چربی و TSS در تصفیه فاضلاب صنایع لبنی ضروری است.

روش های تصفیه فاضلاب صنایع لبنی عبارتند از:

  • آشغالگیری : هدف از جداسازی در تصفیه فاضلاب لبنی در مخزن شیر حذف ذرات بزرگ یا ریز است که باعث تخریب پمپ ها و گرفتگی تجهیزات پایین دست می شود
  • توصیه می شود که جداسازی فیزیکی فاضلاب صنایع لبنی تا حد امکان به سرعت انجام گیرد تا از افزایش غلظت COD به دلیل حل شدن جامدات جلوگیری شود .
  • حوض متعادل سازی : نوسانات pH در فاضلاب صنایع لبنی بسیار بالاست در نتیجه احداث واحد متعادل ساز از ضرورت های تصفیه در این نوع صنایع می باشد.
  • جداسازی چربی و روغن : در این واحد از چربی گیرهای ثقلی و یا شناور سازی با هوای محلول به منظور جداسازی چربی و روغن از فاضلاب استفاده می شود.
  • سیستم شناورسازی با هوا و شناورسازی با هوای محلول: حذف مکانیکی FOG با شناورسازی هوای محلول (DAF) شامل هوادهی بخشی از فاضلاب تصفیه شده و سپس رها کردن آن در یک تانک شناورسازی حاوی پس آب های تصفیه نشده فرآیندهای لبنی است.
  • فرآیندهای بیولوژیکی : این فرآیندها شامل فرآیندهای هوازی مانند سیستم لجن فعال ، تماس دهنده بیولوژیکی چرخان RBC ، راکتور ناپیوسته متوالی SBR ، لاگون ها یا حوضچه های هوادهی هستند. همچنین فرآیندهای بی هوازی مانند هضم بی هوازی ، لاگون های بی هوازی ، فرآیند تماس بی هوازی ، فیلتر های بی هوازی با جریان بالا رونده ، جریان بالارونده بی هوازی با پتوی لجن UASB نیز باعث تصفیه فاضلاب در این نوع صنایع می باشند.

نحوه تولید فاضلاب در کارخانه صنایع لبنی:

تولید فاضلاب در کارخانه لبنیات از شستشوی تجهیزات، زمین، ماشین آلات و خطوط انتقال شیر و سایر مواد لبنی ناشی می گردد. لبنیات به علت میزان چربی، کربوهیدرات و پروتئین بالا محیط بسیار مناسبی برای رشد انواع میکروارگانیزم ها، آنزیم ها و باکتری ها می باشد. بنابراین شستشوی ظروف و ماشین آلات مربوط به تولید محصولات لبنی اهمیت بسیار زیادی دارد.
میزان تولید پساب در کارخانه لبنیات به مقدار زیادی به نحوه تولید و نوع محصولات تولیدی بستگی دارد. مهمترین محصولات کارخانه لبنی شامل شیر، دوغ، ماست، کره و پنیر می باشد. به طور کلی ماده اولیه تمامی کارخانه صنایع لبنی شیر می باشد و به ازای هر تن شیر خام ورودی به کارخانه در حدود 4 الی 10 مترمکعب فاضلاب تولید می گردد.
امروزه با به کاربردن ماشین آلات صنعتی در تولید محصولات لبنی و مکانیزه شده فرایند تولید، ضرورت شستشوی در محل یا همان CIP تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یک عملیات CIP صحیح و اصولی سبب می شود باقی مانده شیر و فرآورده های آن به طور کامل از مخازن، پاتیل ها، لوله ها و دستگاه های تولید و بسته بندی خارج گردد. همچنین مانع از رشد ارگانیزم ها و باکتری ها می شود. عملیات CIP یا همان شستشوی در محل توسط محلولهای اسیدی یا بازی انجام می گیرد. به طور کلی یک شستشو دارای مراحل زیر می باشد:
1) شستشو با آب سرد
2) شستشو با محلول سود سوز آور در دمای بالا
3) شستشو با آب
4) شستشو با محلول اسید نیتریک یا اسید کلریدریک
5) شستشوی نهایی با آب
در هر کارخانه لبنیات بسته به ماهیت تولید و نوع ماشین آلات از ترکیبی از چند شستشو با مواد مختلف استفاده می گردد. به هر صورت در طراحی تصفیه فاضلاب صنایع لبنی میزان عمده پساب ناشی عملیات CIP می باشد.

کاربردهای  تصفیه فاضلاب صنایع لبنی:

مهمترین مشکل زیست محیطی کشور ما در حال حاضر، مشکل کمبود آب می باشد، بنابراین استفاده از منابع تجدید پذیر مانند فاضلاب و بازگرداندن آن به چرخه محیط زیست یکی از موارد ضروری و اجتناب ناپذیر در این خصوص می باشد. استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب صنایع لبنی با عنایت به منابع اقتصادی و ظرفیت های تولیدی به سه منظور قابل استفاده می باشد:

1- استفاده از پساب تصفیه شده پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی به منظور آبیاری و کشاورزی و اخذ تاییدیه محیط زیست در این خصوص.
2- استفاده از پساب تصفیه شده واحد تصفیه فاضلاب صنایع لبنی به منظور دفع به آبهای سطحی و یا زیر زمینی و بازگرداندن آب به چرخه محیط زیست.
3- طراحی و ساخت تصفیه فاضلاب صنایع لبنی و واحدهای تکمیلی به منظور بازگرداندن آب به ابتدای خط تولید کارخانه لبنیات.

در کارخانه­ های تولید محصولات لبنی حجم فاضلاب تولیدی عمدتاً به عوامل زیر بستگی دارد.

الف) حجم شیر ورودی به کارخانه: هرچه حجم شیر دریافتی کارخانه بیشتر باشد حاکی از تولید بیشتر محصولات و در نتیجه تولید بیشتر فاضلاب است.

ب) نوع محصول: بدیهی است به سبب تفاوت در فرآیند تولید محصولات مختلف لبنی حجم و کیفیت فاضلاب تولیدی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

ج) تکنولوژی تولید: پیشرفت تکنولوژیکی معمولا در جهت تولید فاضلاب کمتر حرکت نموده است. بنابراین هرچه تکنولوژی تولید جدیدتر باشد معمولا فاضلاب کمتری از خط تولید ناشی می­ شود.

د) درصد ضایعات: اشکالات رخ داده در فرآیند تولید معمولا باعث تولید مقادیری محصولات غیرقابل مصرف (ضایعات) می­شود. در اکثر مواقع این ضایعات وارد فاضلاب می­ شوند. بنابراین هرچه مقدار ضایعات کمتر باشد، فاضلاب کمتری نیز تولید خواهد شد.

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت پیش می رود و مدام در حال کار و تلاش هستیم ،همچنین زمان زیادی را بیرون از خانه می گذرانیم، دیگر غذا خوردنمان مانند گذشته نیست و خیلی متفاوت تر شده است.  بنابراین فست‌فودها یکی از پرطرفدار ترین و پر مصرف ترین غذاهای امروزی در جهان شده‌اند.

اگر اطراف خود را نگاه کنید فست فود های پر زرق و برقی را خواهید دید که در همه جا به مشتریان خود خدمت می کنند. امروزه فست‌فودها هر روز برای ارائه غذاها و طعم های جالب و لذیذتر برای جلب رضایت مشتریان خود و جذب مشتریان بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند .

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا محبوب ترین غذاهای فست فود را معرفی کنیم.

غذاهای پرطرفدار فست فودی:

پیتزا:

پرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟

پیتزا یک غذای جدید و امروزی است که در ایتالیا اختراع شده است و این غذایی لذیذ مورد پسند همه دنیا می باشد .

امروزه معروف ترین دستور غذای ایتالیایی به یکی از پرطرفدارترین و لذیذ ترین فست فودها در جهان تبدیل شده است .طرز تهیه پیتزا معمولاً از یک نان تخت پر شده با سس گوجه فرنگی و پنیر و ادویه های مختلف که در فر قرار می گیرد تشکیل می شود.

همبرگر:

پرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟

همبرگر غذایی است که در مدت زمان خیلی کمی آماده می‌شود و بهترین گزینه برای زندگی پرشتاب امروزی است .همبرگر انواع مختلفی دارد و در آن یک یا دو قطعه گوشت گرد را بین دو یا چند نان می‌گذارند و با ادویه تزئین می‌کنند.

یکی از انواع همبرگر چیز برگر است، چیز برگر نوعی ساندویچ است که مانند همبرگر درست می شود با این تفاوت که یک تکه پنیر آب شده روی گوشت قرار می دهند . به دلیل استقبال زیاد مردم به لیست پرطرفدارترین ها رسیده است.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده دستگاه همبرگرزن از سری محصولات شرکت پدیدکاران برروی لینک کلیک نمایید.

ساندویچ:

پرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟

یکی دیگر از پرطرفدارترین فست فودها ساندویچ می باشد. ساندویچ انواع متفاوتی دارد، برای تهیه ساندویچ در گذشته از نان، ژامبون و پنیر استفاده می‌کردند .

ولی امروزه هیچ محدودیتی برای مواد تشکیل دهنده در دنیای ساندویچ وجود ندارد و همین باعث شده ساندویچ‌ها بسیار متنوع شوند.

هات داگ:

هات داگ نوعی از فست فودهای آمریکایی است که به خاطر نان و سوسیس بلندی که روی آن را با خردل و سس کچاپ طعم دار تر می کنند شناخته می شود .

قیمت مناسب این ساندویچ نسبت به سایر فسپرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟ت فودها را می توان یکی از دلایل محبوبیت آن دانست . و طرز تهیه آن هم به این صورت است که سوسیس پخته شده را در یک نان باگت و با سس هایی مثل مایونز، کچاپ ،خردل، پیاز، مزه دار می کنند و در روی آن پنیر هم قرار می دهند.

سیب زمینی سرخ شده:

پرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟

از غذاهای پر طرفدار در سراسر جهان سیب زمینی سرخ شده را می توان نام برد .این غذا توسط بلژیک اختراع شده است و از قرن ۱۸ در بین مردم شناخته شد.

این غذا را هم به صورت مستقل می توان سرو کرده و هم در کنار غذاهای دیگر به صورت ترکیبی می‌توان نوش جان کرد .سیب زمینی سرخ شده همیشه مورد توجه مردم بوده است و به صورت خلال های باریک سیب زمینی تهیه می‌شود.

پاستا:

پاستا یک غذای ایتالیایی می باشد. این غذا انواع متنوعی دارد مانند: پاستا بیف آلفردو ،پاستا چیکن آلفردو

مرغ سوخاری:

این غذا جایگاه خود را در بین پرطرفدارترین غذاهای جهان پیدا کرده است .امروزه مرغ سوخاری در فودکورت ها، رستوران ها و فست فودها دارای مشتریانی می باشد که از این غذا استقبال زیادی می کنند .

در کشور چین مرغ سوخاری به عنوان یک غذای اصلی در لیست رستوران هایشان استفاده می شود. همچنین چینی‌ها این غذا را در مراسم های مهم مثل عروسی سرو می کنند ،ولی در قاره آمریکا مرغ سوخاری به عنوان یک پیش غذا می باشد.

لذیذ ترین فست فود های دنیا:

آمریکا در سراسر جهان به عنوان مرکز صنعت فست‌فود شناخته می‌شود و ۸۴ میلیون بزرگسال هر روز فست فود مصرف می‌کنند.

به مرور زمان موارد زیادی به منوی فست فود ها اضافه شده و بعد از مدتی حذف شده‌اند، اما در برخی موارد آیتم هایی وجود داشته که به منو اضافه شده و حذف نشده اند، مثل سیب زمینی سرخ کرده مک، برگر کینگ،

این فست‌فودها در طول سال‌ها کمی تغییر کرده‌اند ولی مردم آنها را همچنان دوست دارند ،

بعضی از این موارد بیشتر از ۴۰ سال سن دارند.

در ادامه برخی از این موارد را معرفی می‌کنیم.

دابل دابل در فست فود:

این غذا همراه قسمت های بزرگ کاهو، گوجه فرنگی ،پیاز بزرگ ،تهیه می‌شود و بسیار طرفدار دارد .

اما یکی دیگر از مواردی که این غذا را خیلی پر طرفدار کرده است این است که این برگر با خردل سرخ شده در هر قسمت گوشت به علاوه ترشی، پیاز کبابی خرد شده و سس معروف دابل دابل می باشد و همچنین به همراه یک سیب زمینی سرخ کرده با سس معروف ،یک تکه پنیر آب شده و پیاز کبابی خرد شده درست می شود.

سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد:

طعم این سیب زمینی با سایر سیب‌زمینی‌ها بسیار متفاوت است و به همین دلیل هنوز هم یکی از پرفروش ترین محصولات فست فود مک دونالد است .

این سیب زمینی در حین سادگی ولی از محبوب ترین نوع سیب زمینی می باشد .

خوب است بدانیم که سیب زمینی ها را قبل از اینکه منجمد کنند به مدت یک دقیقه سرخشان می کنند و بعد به مراکز انتقال می دهند.

سیب زمینی سرخ شده وافلی:

این سیب زمینی ها در سال ۱۹۸۵ تهیه و معرفی شدند و همچنان تا امروز در رستوران‌های chick_fill_ a موجود است.

ساندویچ مرغ:

تهیه این ساندویچ به این صورت است که مرغ تند بدون استخوان به علاوه نان کره مال شده ،سس مخصوص و پودر سیر درست می شود .

این ساندویچ یک مزه فوق العاده از ترکیب شدن تندی و ترشی را برای شما ایجاد می کند.

در این مقاله خواهید خواند:  انواع همبرگر در سراسر جهان 

 

دیگر فست فود های پرطرفدار دنیا:

  • ناگت مرغ
  • تاکو
  • فلافل
  • کیک برنجی سوخاری
  • چیبورکی
  • کتی پیچ

غذاهای فست فود خانگی پرطرفدار:

  • قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس:

برای تهیه این غذا یک عدد پیاز خرد شده را در تابه ای با روغن تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده را همراه ادویه ها مثل نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کرده و سرخ کنید، بعد از آن سوسیس را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و وقتی کامل سرخ شد از روی حرارت بردارید تا خنک شود .سپس این مواد را داخل شکم قارچ ها بریزید و روی آن را با کمی پنیر پیتزا پر کنید و کمی روغن روی آن بمالید و به مدت ۲۰ الی نیم ساعت در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید.

  • پاستا با سس خامه ای بروکلی و سوسیس:

سوسیس را در این غذا به صورت حلقه ای برش دهید و در تابه ای که روغن دارد بریزید،سپس روی آن سیر له شده اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی شود.

  • لازانیای اسفناج و سوسیس
  • املت سوسیس
  • کوکوی سیب زمینی با سوسیس
  • سالادپاستا و سوسیس
  • کورن داگ
  • سوپ کوکتل پنیر و سبزیجات
  • بوریتوی مکزیکی
  • برند معروف چیپوتله:

یکی از معروفترین برندهای فست فود دنیا چیپوتله می باشد. که در شهرهای بزرگی در دنیا مانند: آمریکا، فرانسه ،کانادا ،انگلستان و ….شعبه دارد و با غذاهای بسیار تندش حسابی معروف شده است .چیپوتله برگرفته از واژه اسپانیایی می‌باشد و به معنای فلفل دودی است. یکی از ویژگی های فوق العاده این برند این است که اخیراً از استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در غذاهای خود خبر داده است که باعث محبوبیت هرچه بیشتر این رستوران در بین طرفدارانش شده است.

و در پایان امیدوارم مقاله پرطرفدارترین فست فودها به علاقه‌مندان غذاهای فست فودی کمک کرده باشد تا بهتر با انواع این غذاها و طعم و مزه‌ متفاوت شان آشنا شوند.

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

 پدید کاران

یکی از غذا هایی که می توان گفت اکثریت افراد آن را دوست دارند، همبرگر می‌باشد. ولی بعضی افراد به خاطر پنیر پرچرب و پرکالری همبرگر نمی‌توانند آن را مصرف کنند.اما اگر با طرز تهیه همبرگر رژیمی آشنا شویم باعث می شود تا این غذا را به روش سالم، کم کالری و بدون مواد مضر در رژیم غذایی خود بگنجانیم . همبرگر رژیمی برای افرادی که ورزشکار هستند و می خواهند در مسابقات شرکت کنند و یا کسانی که رژیم دارند بسیار مناسب است .در تهیه همبرگر رژیمی مهمترین نکته استفاده از گوشت بدون چربی است .

این روزها که رستوران ها انواع غذاهای گوشتی را درست میکنند چه خوب است که این غذا در منزل به صورت سالم و رژیمی تهیه شود.

دلیل استفاده از همبرگر رژیمی:

بر اساس USDA محتوای کالری یک همبرگر گوشت گاو سرخ شده ۴ اونس، تقریباً ۳۷۵ کالری است، در همبرگرهای بزرگ تر ۹۴ کالری به کل کالری همبرگر اضافه می‌کنند ،همچنین نان همبرگر سفید ۱۴۵ کالری به کل کالری یک همبرگر اضافه می شود .

علاوه بر این کالری‌ها، سس ها و غذاهای همراه مانند پنیر و سبزیجات نیز کالری اضافه می کنند .

بر اساس مطالعات در انجمن قلب آمریکا ، خوردن بیش از ۱۳ گرم چربی غیر اشباع در روز خطرناک است .از سوی دیگر برگرهای گوشت گاو دارای کلسترول بالایی (۸۸ گرم )و چربی های اشباع نشده (۱۳ گرم ) هستند. بنابراین همبرگر ممکن است از غذاهای پرکالری و ناسالم باشد ،اما اگر در تهیه آن پخت سالم و استفاده از مواد مفید و سالم رعایت شود می‌تواند بسیار مغذی باشد و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند .

بر اساس تحقیقات گوشت گاو که در همبرگر استفاده می شود منبع غنی پروتئین (۱۶ گرم در ۴اونس) ،نیاسین، ویتامین b۱۲ ،سلنیوم و روی است.

اگر از انواع سبزیجات یا مواد مفید استفاده کنید، بدن سایر ویتامین ها و سایر ریز مغذی های مفید را دریافت می کند.

مواد لازم برای تهیه همبرگر رژیمی با گوشت:

چگونه همبرگر رژیمی درست کنیم؟ + طرز تهیه همبرگر رژیمی

  • گوشت گاو بدون چربی ۲۵۰ گرم
  • کاهو
  • گوجه
  • جوانه گندم یک مشت
  • پیاز ۱ عدد
  • جعفری یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر رژیمی با گوشت:

مرحله ی 1: مواد را مخلوط کنید

در یک ظرف مناسب گوشت چرخ شده گاوی را با نمک و فلفل و جعفری و همچنین پیاز رنده شده (آبش را بگیرید ) خوب مخلوط کنید ،سپس حسابی ورز دهید تا یکدست شود و بعد روی آن سلفون بکشید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ۲: درست کردن همبرگر

بعد از نیم ساعت مواد را از یخچال بیرون آورید از مواد آماده شده به اندازه یک نارنگی بر دارید اگر دستگاه همبرگر زن دارید از آن استفاده کنید وگرنه به صورت گرد با دست پهن کنید ، سپس روی کاغذ روغنی بگذارید و به مدت ۵ دقیقه به خاطر اینکه گوشت فرم بگیرد در فریزر قرار دهید.

مرحله ۳ : گوشت آماده شده را گریل کنید

ماهیتابه گریل را با روغن خیلی کم چرب کنید و بعد گوشت های آماده شده را در تابه قرار دهید و با حرارت ملایم سرخ کنید سپس آنها را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید .در آخر همبرگر را داخل نان سبوس دار قرار دهید و روی آن را با کاهو ،گوجه و جوانه گندم به دلخواه پر کنید ،در این صورت همبرگر رژیمی ما آماده می‌شود.

در این مقاله خواهید خواند: پرطرفدارترین فست فودهای دنیا کدامند؟

مسائلی که در تهیه همبرگر رژیمی با گوشت باید رعایت شود عبارتند از:

هنگام سرخ کردن همبرگر حرارت باید ملایم باشد تا گوشت نرم شود، حرارت زیاد باعث سفت شدن گوشت می شود

اگر از گوشت بوقلمون به جای گوشت گاو استفاده کنید سالم تر می باشد

اگر مواد آماده شده همبرگر کمی شل بود از آرد سوخاری استفاده کنید

با توجه به رژیم غذایی خود می توانید از سس  گوجه فرنگی در کنار این غذا استفاده کنید.

مواد لازم همبرگر رژیمی با مرغ:

  • ۵۰۰ گرم فیله مرغ
  • یک عدد پیاز
  • ۳ عدد فلفل سبز تند
  • ۵ حبه سیر
  • یک عدد تخم مرغ
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه ،جوز هندی، زنجبیل به مقدار لازم
  • یک قاشق غذاخوری زعفران

برای تهیه همبرگر رژیمی با مرغ باید موادی را که داریم مانند فیله مرغ، پیاز ،فلفل ،سیر ،تخم مرغ و ادویه ها و زعفران را در داخل غذاساز بریزیم و حسابی باهم مخلوط کنیم تا مایه ای یکدست تشکیل شود، سپس به اندازه‌ای که دوست دارید از مواد همبرگر رژیمی بردارید و به صورت دایره ای پهن کنید، آنها را روی کاغذ روغنی بگذارید و در فریزر به مدت نیم ساعت قرار دهید ،بعد از اتمام زمان همبرگرها را از فریزر در آورید و در تابه رژیمی بدون روغن سرخ کنید.

طرز تهیه همبرگر رژیمی با سویا:

مواد لازم عبارت اند از:

  • سویا ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پودر سوخاری ۵ قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • جعفری یک قاشق غذاخوری
  • ادویه کاری ۲قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

تهیه همبرگر رژیمی با سویا به این صورت است که باید اول سویا را به مدت ۵ دقیقه با آب ولرم خیس کنید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت کم بگذارید تا پخته شود ،سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید و آب اضافی آن را با فشار دست خارج کنید،

سویا باید به صورت خمیر در بیاید پس آن را داخل غذاساز ریخته و همه مواد دیگر،از قبیل پیاز ،جعفری، پودر سوخاری ،ادویه ها را به آن اضافه کنید، سپس همه مواد را حسابی ورز دهید تا مایه یک دست داشته باشید خمیر به دست آمده را در یخچال به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید بعد از خارج کردن از یخچال به اندازه دلخواه از مواد بردارید و به صورت گرد یا دایره ای فرم دهید، سپس آنها را روی کاغذ روغنی بگذارید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید، بعد از گذشت زمان همبرگرها را از فریزر خارج کنید و در تابه رژیمی یا داخل فر گریل کنید.

نکاتی درباره همبرگر رژیمی:

1- تا حد امکان به جای همبرگر های کارخانه ای از همبرگر های خانگی استفاده کنید.

2- در تهیه همبرگر رژیمی بهتر است از گوشت کم چرب مانند :گوشت مرغ، بره یا شترمرغ استفاده کنید، اگر از گوشت گاو استفاده می کنید سعی کنید گوشت مغز ران آن را استفاده کنید ،همبرگرهای گوشت بدون چربی  کم کالری و کم سدیم هستند و منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند و حتی می توانید یک همبرگر با سبزیجات یا سویا درست کنید.

3- نان همبرگر بهتر است نان غلات کامل باشد مانند :نان جو ،نان چاو دار ،نان سبوس دار و…

نان‌های کوچک که به اندازه یک کف دست هستند و سایز آنها ۵۰ گرم می باشد بهترین گزینه برای کاهش کالری و حجم یک همبرگر است.

4- سعی کنید در داخل همبرگر گوجه و کاهو زیادی استفاده کنید زیرا گوجه و کاهو دارای فیبر زیادی هستند و باعث می‌شود به شما احساس سیری دست دهد.

5- هنگام پخت گوشت همبرگر از روش رژیمی و بدون روغن استفاده کنید ،مثلاً همبرگر را داخل تابه های رژیمی بدون روغن و یا داخل فر قرار دهید و اگر دوست دارید در همبرگر تان پنیر باشد از پنیر گودای کم چرب استفاده کنید.

خوبی همبرگر رژیمی به این است که شما می‌توانید آن را در وعده نهار و شام و در ماه رمضان در وعده افطار و یا سحر قرار دهید و از آن استفاده کنید.

امیدوارم با تهیه یک همبرگر رژیمی علاوه بر اینکه از یک غذای خوشمزه لذت برده‌اید، هیچ ضرری هم به سلامت جسمیتان وارد نشود.

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

حقیقتی که در پس کوچک شدن گوشت وجود دارد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید،یک فوت آشپزی ساده است که شاید بعضی از شما آن را ندانید. وقتی شروع به درست کردن همبرگر میکنید مطمئناً دوست دارید گوشت داخل آن با نان همبرگر متناسب باشد. ولی بعد از آماده شدن همبرگر متوجه می شوید که گوشت تناسبی با نان ندارد و بسیار کوچک است.در زیر مواردی را مورد بحث قرار دادیم که توجه به آنها باعث میشود یک همبرگر عالی ،آبدار و متناسب با نان خود داشته باشید.

برای همبرگرهای خوب، ابتدا به گوشت خوب نیاز دارید به طور کلی، گوشت گاو، مرغ و ماهی هنگام پختن حدود 25 درصد کوچک می شوند. میزان انقباض چربی، به رطوبت و دمایی که گوشت در آن پخته می شود بستگی دارد. اما، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید.

مواد افزودنی

اضافه کردن بعضی از مواد افزودنی باعث حجیم شدن گوشت می شود، ولی در عین حال می تواند در حین پخت گوشت باعث کوچک شدن آن شود.افزودن آب به گوشت مرغ و بوقلمون هنگام پخت و پز، باعث می شود این آب تبخیر شود و در نتیجه باعث کوچک تر شدن گوشت می شود.

چربی

انواع گوشت‌ها و برش‌های مختلف گوشت با سرعت‌های متفاوتی جمع می‌شوند، گوشت چرخ‌کرده‌ای که حاوی درصد چربی بیشتری است، درحین پخت کوچکتر از گوشت کم چربی می شود، زیرا چربی آن پخته و تخلیه می‌شود.

درجه حرارت

پختن همبرگر در دمای متوسط نه تنها چروکیدگی آن را کاهش می دهد، بلکه به حفظ طعم گوشت نیز کمک می کند. انقباض در طول فرآیند پخت اتفاق می‌افتد، بنابراین یک همبرگرکه نیم پز و آبدار است اندازه بزرگتری نسبت به همبرگری که به همان اندازه ولی با سرعت کم و به خوبی پخته شده است دارد. وقتی همبرگر روی گریل با درب بسته پخته می‌شود، گوشت همبرگر ممکن است خیلی سریع به دمای بالاتری برسد. . برگرها وقتی روی شعله باز پخته می شوند، اندازه و طعم خود را حفظ می کنند.

اندازه/شکل نان

شما باید کمی داخل نان همبرگر خود را با انگشت فشار دهید. وقتی نان‌ها به این شکل درست شدند، نان باید کاملاً جا بیفتد و برگر کاملاً صاف باشد.

در این مقاله خواهید خواند: چرا همبرگر در دنیا تا این حد محبوب شد؟|دلایل محبوبیت همبرگر

 

نکات سریع برای جلوگیری از کوچک شدن در هنگام پخت همبرگر:

گوشت مصرفی باید کم چرب و بدون آب اضافه باشد.

آن را به آرامی و با دمای کم بپزید.

اگر همبرگر را روی گریل می‌پزید، درب آن را نبندید. چون باعث می شود که دمای همبرگرها خیلی سریع بالا برود.

نان را بزرگتر از آنچه که دوست دارید فرم دهید و با فشار دادن انگشتان خود یک گودی کوچک در مرکز ایجاد کنید.

درست کردن یک همبرگر عالی که بزرگ و آبدار باقی بماند ممکن است کمی طول بکشد تا اماده شود .

وزن برگر مک دونالد چقدر است؟

برگرهای مک دونالد مشتریان زیادی را جذب می کند، اما سوالی که بسیاری از مردم می پرسند این است که وزن همبرگرهای مک دونالد چقدر است؟ و حاوی چه چیزی هستند؟

میانگین وزن همبرگرهای مک دونالد 210 گرم (7.4 اونس) است. همبرگرها با ترکیب یک یا دو نان گوشت چرخ کرده 45 گرمی، 3.5 گرم سس کچاپ و سایر مواد از جمله ترشی شوید، خردل و پیاز کاراملی در نان کبابی تهیه می شوند.

همبرگر مک دونالد

مک دونالد انواع مختلفی از همبرگر را تولید می کند. آنچه در زیر می آید لیستی از رایج ترین همبرگرهای مک دونالد و وزن مربوط به آنها است.

حداقل حد: همبرگرهای بسیار نازک مک‌دونالد حدود 80 گرم وزن دارند و دلیل این ترکیب اساساً سرعت بخشیدن به عملیات پخت و پز است. از طرفی توصیه می‌کنم برای داشتن یک لقمه خوشایند و آبدار ، کمتر از ۱۵۰ گرم گوشت بر ندارید.

وزن پیشنهادی: تعادل ایده آل بین زمان پخت و بهبود دستور پخت، با وزن گوشت حدود 200 گرم است.

حداکثر حد: وزنی که به شما توصیه می شود از آن تجاوز نکنید 250 گرم است. فراتر از این آستانه، در واقع تعادل طعم ها در همبرگر پیچیده تر شده و همچنین تجربه لقمه دلپذیر کمتر می شود.

از نقطه نظر آشپزی، مهم است که برخی از جنبه‌هایی را که می‌توانند تأثیر بسیار مهمی بر درک نهایی دستور پخت شما داشته باشند، در نظر داشته باشید.

 

کلام آخر

تحویل روزانه همبرگر های زیاد در سایز و وزن های یکسان کار بسیار سخت و زمان بری است. از این رو شرکت ماشین سازی پدیدکاران برای سهولت و دقت در اندازه همبرگر ها، دستگاه همبرگر زن باکیفیت و با دقت بالا تولید میکند.که با استفاده از آنها میتوانید در یک روز تعداد بسیاری همبرگر با کیفیت دلخواه و وزن یکسان تولید کنید.از این رو از رقبا پیشی بگیرید.دستگاه همبرگرساز را از پدیدکاران تهیه کنید.

شماره تماس جهت مشاوره و خرید دستگاه همبرگر زن:  09198041675

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

بیاموزید که چگونه گوشت همبرگر خود را خرد کنید! تهیه مخلوط همبرگر در خانه کاملاً ساده است و همبرگرهایتان را به سطح بالاتری می رساند! در اینجا نکات و ترفندهای ساده برای بهترین چاشنی های همبرگر گنجانده شده است! به علاوه، روشی متفاوت برای آن دسته از شما که صاحب چرخ آسیاب نیستید.

خرد کردن گوشت فقط به یک چاقو، تخته برش، تکه های یخ، دو کاسه، چرخ گوشت یا یک غذاساز و چند دقیقه زمان نیاز دارید.

تا به حال فکر کرده اید که چرا رستوران مورد علاقه شما یک همبرگر باورنکردنی آبدار دارد که به نظر می رسد نمی توانید آن را در خانه تکرار کنید؟

به خصوص، وقتی برای خرید تمام مواد مخصوص پر کردن و تهیه سس های گربه کپی وقت صرف کردید؟

با این وجود همبرگر در کل فقط چیز کمی از دست داده است؟

تنها چیزی که همبرگر شما از دست می دهد گوشت گاو خانگی است!

 

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

زمان آماده سازی 20 دقیقه

زمان غیرفعال 1 ساعت و 30 دقیقه

کل زمان 20 دقیقه

کالری: 280 کیلوکالری

عناصر:

استیک چاک بدون استخوان 2.5 پوند

ادویه جات دلخواه

آب

دستورالعمل ها:

  1. ضمیمه چرخ آسیاب را آماده کنید: ضمیمه چرخ  گوشت را حداقل 1 ساعت (یا حداکثر یک شب قبل از استفاده) در فریزر قرار دهید. برای تمیز کردن آسان، یک ورق پخت را با کاغذ فریزر یا پلاستیک بچرخانید.
  2. استیک ها را ببرید:  استیک ها را تقریباً به مکعب های 1 ½ “برش دهید. مکعب های گوشت گاو را در یک لایه یکنواخت و توزیع شده روی صفحه پخت تهیه کنید. سینی گوشت گاو را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  3. در حالی که گوشت گاو سرد است، ظرفی برای نگهداری گوشت گاو آماده کنید: یک کاسه بزرگ را با یخ پر کنید و کمی آب به آن اضافه کنید. یک کاسه کوچکتر را بالای یخ قرار دهید تا گوشت از گوشت چرخ خارج شود. این مرحله مهم است. شما باید گوشت خود را سرد نگه دارید!
  4. چرخ گوشت را که با بشقاب 3/8 اینچی چسبانده شده است. به میکسر پایه خود وصل کنید. (اگر آسیاب دیگری دارید، دستورالعمل های ارائه شده آنها را دنبال کنید).
  5. استیک را چرخ کنید: گوشت را با یک بار چرخاندن از طریق چرخ، با شیفت دوقلو گوشتی که در زیر قرار داده شده خرد کنید. تا گوشت گوشت گاو را بگیرید. قلمه های مختلف گوشت گاو را هنگام آسیاب جدا نکنید. تا آنها با هم مخلوط شوند.
  6. اختیاری: دوباره گوشت را از طریق ضمیمه چرخ استفاده کنید. (توصیه می شود اگر همبرگر خرد شده تهیه می کنید، گوشت را از طریق چرخ دوبار اجرا کنید! برای یک برگر معمولی، این مرحله کاملاً اختیاری است و به بافت برگر مورد نظر بستگی دارد.)
  7. قبل از استفاده گوشت چرخ کرده گوشت گاو را خنک کنید: یک کاسه گوشت گاو را بپوشانید و حداقل 30 دقیقه آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. یا آن را ذخیره کنید تا زمانی که آماده استفاده شوید. گوشت چرخ شده گاو به مدت 2 روز در یخچال نگهداری می شود. یا می توانید گوشت گوساله چرخ شده را به کیسه فریزر منتقل کرده و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

یادداشت:

برای خرد کردن گوشت با استفاده از غذاساز:

  1. مراحل 2 و 3 را دنبال کنید. نیازی نیست که ظرف غذاساز را در فریزر قرار دهید. 2
  2. به صورت دسته ای، مکعب استیک را به صورت ریز خرد شده، حدود 20 پالس کنید. بعد از هر دسته، گوشت خرد شده را به ‘چیلر گوشت دوتایی’ منتقل کنید.

نکات دستورالعمل:

  • برای اندازه گیری نسبت گوشت گاو به چربی راهی وجود ندارد. اگر می خواهید دقیق باشید، از قصاب کمک بخواهید. اما، فقط به چربی استیک های خود نگاه کنید. برای یک برگر آبدار و خوش طعم، حدود 25 درصد چربی نیاز است. برای یک برگر باریک تر، به دنبال استیک های لاغر و کم چرب باشید.
  • اگر همبرگر آبدارتر می خواهید، از قصاب خود بپرسید که آیا اصلاحات گوشت گاو موجود است یا خیر و آن را به مخلوط اضافه کنید!
  • هنگام خرد کردن مکعب های استیک، برش های گوشت گاو را جدا نکنید! شما می خواهید استیک ها را با هم خرد کنید.
  • هنگام تشکیل گوشت برگر به صورت پته، مراقب باشید که گوشت را بیش از حد ورز ندهید! گوشت را با هم بسته بندی نکنید و از لمس سبک استفاده کنید! جداسازی جزئی گوشت به شما امکان می دهد آب میوه ها از طریق پاتی عبور کنند. تا یک برگر فوق العاده آبدار و مرطوب ایجاد کنند!
  • بعد از اینکه گوشت گاو را به صورت پته درست کردید، انگشت شست خود را بردارید و یک تورفتگی کوچک یا چاله در مرکز پتیتان ایجاد کنید. از آنجایی که تکه های برگر هنگام پختن متورم می شوند، فرورفتگی اطمینان حاصل می کند که پت برگر پس از پخته شدن، شکل مناسب خود را حفظ می کند.
  • برای خوش طعم ترین برگر، اطمینان حاصل کنید که پنیر را از هر دو طرف با نمک کوشر و فلفل سیاه تازه آسیاب شده میل کنید.
  • هنگام کباب کردن همبرگرهای خود، از کفگیر برای فشار دادن برگر استفاده نکنید!! اگر از انگشت خود برای ایجاد یک تورفتگی استفاده کرده اید، دیگر نیازی به فشار دادن نیست. صاف کردن همبرگر با کفگیر باعث می شود که پتی تمام رطوبت و آب خود را از دست بدهد. و در نتیجه یک برگر خشک ایجاد شود.

تغذیه

کالری: 280 کیلوکالری | پروتئین: 39 گرم | چربی: 13 گرم | چربی اشباع شده: 5 گرم | کلسترول: 118 میلی گرم | سدیم: 123 میلی گرم | پتاسیم: 677 میلی گرم | ویتامین A: 10 IU | کلسیم: 31 میلی گرم | آهن: 3.9 میلی گرم

 

چرا گوشت گاو را خرد کنیم؟

هنگامی که گوشت همبرگر خود را خرد می کنید، می دانید که گوشت گاو از کجا می آید. به علاوه کنترل محتوای چربی را در اختیار دارید و می توانید برش های گوشت گاو استفاده شده را سفارشی کنید. گرچه به نظر می رسد این عوامل کوچک باشد اما تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

اساساً، آسیاب کردن گوشت گاو، تازه ترین گوشت ممکن را با نسبت چربی مناسب تضمین می کند! همچنین خرد کردن گوشت در خانه در مقابل خرید گوشت گاو از پیش بسته بندی شده، بسیار ارزان تر است.

اگر خودتان گوشت را خرد کنید، می توانید با خیال راحت از همبرگر پخته شده خود لذت ببرید.

سادگی دستیابی به یک همبرگر کاملاً خوب، به معنای واقعی کلمه ذهن را به باد می دهد. هنگامی که گوشت همبرگر خود را خرد کنید، دیگر هرگز بسته ای از گوشت گاو تهیه شده را نخواهید خرید.

می توانید جهت راحتی کارتان، دستگاه خردکن گوشت منجمد را تهیه کنید.

 

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

اما، قبل از استفاده از چرخ گوشت یا یک سفارش آنلاین، بیایید چند قانون اساسی را دنبال کنیم.

 

چگونه گوشت را برای همبرگر خرد کنیم؟

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه آسیاب شما سرد است. اتصال آسیاب (شافت، لوله، صفحه، قالب و پیچ) بسیار سرد است. قبل از اینکه قصد استفاده از آن را داشته باشید باید حداقل 1 ساعت آن را در فریزر قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که گوشت شما سرد باشد. بعد از اینکه گوشت را به مکعب های 1 اینچی برش دادید. آنها را به طور مساوی روی ظرف پخت پهن کنید و در فریزر قرار دهید. تا گوشت شروع به سفت شدن کند. اما در حدود 20-30 دقیقه منجمد نشود.
  • حتماً یک کاسه سرد برای گرفتن گوشت گاو چرخ کرده داشته باشید. برای اطمینان از اینکه گوشت در حین آسیاب از دمای “منطقه خطر” خارج نمی شود. یک کاسه بزرگ مخلوط را با یخ و کمی آب پر کنید. یک کاسه بزرگ دیگر مخلوط کن درون ظرف یخ قرار دهید. این را زیر ضمیمه قرار دهید تا گوشت در هنگام افتادن از چرخ گیر گرفته شود. در بدترین حالت، اگر گوشت یا چرخ گوشت شما خیلی گرم شد، کافی است گوشت و پیوست را برای 10-15 دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید. سپس دوباره گوشت را خرد کنید.
  • گوشت را دو بار از طریق چرخ بریزید. دوبار از مکعب های استیک از طریق چرخ گوشت استفاده کنید. ابتدا با یک دیسک درشت و سپس با یک دیسک کمی ریز. این روند ترکیب برگر شما را از یک ترکیب عالی برخوردار می کند. مخصوصاً اگر در حال ساخت برگر خرد شده یا برگر روی یک توری هستید!
  • به آرامی تکه های برگر را شکل دهید. هنگام تشکیل همبرگرهای خود، ظروف را خیلی محکم جمع نکنید. از لمس ظریف استفاده کنید. و اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از برآمدگی برگر، یک گودال کوچک در مرکز هر برگر با استفاده از انگشت یا انگشت شست خود ایجاد کنید.
  • تکه های همبرگر خود را سرد نگه دارید. برای اینکه همبرگر به خوبی پخته شود به ظرف یا تنور نچسبد همبرگرهای شکل گرفته را به یک ظرف ملافه ای منتقل کرده و به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  •  

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

بهترین گوشت برای آسیاب کردن همبرگر کدام است؟

در حالی که مخلوط بی شماری از برش های مختلف گوشت گاو برای تهیه همبرگر وجود دارد. همه همبرگرهای عالی دارای چند مورد مشترک هستند – بافت، طعم و چربی.

صرف نظر از اینکه چه گوشتی را در ترکیب همبرگر خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که 25٪ تا 30٪ چربی داشته باشد. هنگام تنظیم متناسب با همبرگر خود، به خاطر داشته باشید که درصد چربی 25٪ تا 30٪ به ترتیب برای برگرهایی که از آبدار تا متوسط ​​پخته می شوند، اعمال می شود. برگرهای پخته شده تا متوسط ​​به چربی بیشتری احتیاج دارند (حدود 40٪). در حالی که یک همبرگر آبدار به چربی کمتری نیاز دارد (20٪).

بهترین برش گوشت گاو برای همبرگر:

استیک چاک: چاک معمول ترین برش گوشت گاو در مخلوط همبرگر است. استیک چاک به طور کلی مرغوب و دارای عطر و طعم متعادل با نسبت مناسب چربی است. برش اصلی مورد استفاده در مخلوط های همبرگر با یک یا دو برش گوشت دیگر تکمیل می شود.

گوشت راسته یا استیک Tri-Tip: یک برش استیک نسبتاً کوچک است اما از طعم خوبی برخوردار است. لازم است که گل آلوچه را با یک برش گوشت دیگر که محتوای چربی بیشتری دارد، مانند چاک، سینه یا دنده کوتاه مکمل کنید.

گرد: بسیار لاغر و بسیار ارزان است. اگر می خواهید نسبت پروتئین به چربی خود را تنظیم کنید یا همبرگر خود را باریک کنید، برگر گرد یک انتخاب عالی است.

گوشت سینه: با داشتن عطر و طعم گوشتی مشخص و محتوای چربی بالا، افزودن سینه به همبرگر شما یک برگر غنی به زیبایی ارائه می دهد.

دنده کوتاه بدون استخوان: با محتوای چربی بالا و عطر و طعم غنی، افزودن دنده کوتاه به ترکیب همبرگر شما، یک برگر فوق العاده آبدار تولید می کند.

صفحه (استیک دامن و آویز): یک برش سخت تر از گوشت گاو با طعم تارت و مایل به قرمز است. اگر دوست دارید همبرگر خود را کمی فانتزی کنید، این برش انتخاب خوبی است.

 

چگونه گوشت همبرگر خود را بدون آسیاب خرد کنیم؟

چرخ گوشت ندارید؟ مشکلی نیست!

برای تهیه گوشت گوساله بدون چرخ گوشت دو روش وجود دارد:

غذاساز: برای اینکه گوشت همبرگر خود را با استفاده از دستگاه غذاساز خرد کنید، باید گوشت گاو را مکعب کرده و قبل از ادامه به مدت 15-30 دقیقه آن را در فریزر قرار دهید. سپس، به صورت دسته ای گوشت را تا حدی خرد کنید که حدود 20 پالس باشد. هر دسته از گوشت های پالس را به کاسه مخلوط کنی که در ظرف یخ وارد شده منتقل کنید.

ریز ریز کردن: برای اینکه گوشت همبرگر خود را خرد کنید، باید گوشت خوب و سرد باشد. بنابراین قبل از ادامه، استیک خود را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. با استفاده از برش، گوشت را به دلخواه ریز یا درشت خرد کنید.

 

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

چگونه پته های گوشت برگر درست کنیم؟

تشکیل گوشت گاو به صورت پاتی ساده و آسان است! برای پته کامل برگر، مراحل زیر را دنبال کنید!

  • قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که گوشت گاو آسیاب شده شما تا حد ممکن سرد بوده و به درستی در یخچال نگهداری شده باشد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که روی یک سطح تمیز کار قرار گرفته اید که با یک ورق بزرگ کاغذ موم پوشانده شده است (برای جلوگیری از چسبیدن گوشت به سطح).
  • گوشت گاو چرخ شده را تقسیم کنید. هنگام تقسیم گوشت گاو، به خاطر داشته باشید که هرچه محتوای چربی مخلوط بیشتر باشد، پته ها هنگام پخته شدن بیشتر می شوند. اندازه دقیق پته های شما باید با توجه به اندازه ای که استفاده می کنید تعیین شود. به طور دقیق، می توانید از مقیاس استفاده کنید. پت های برگر خام معمولاً باید از 4 اونس (برای یک چهارم پوندر) تا 6 اونس باشد. سعی کنید گوشت را به اندازه های یک اندازه تقسیم کنید. این کار باعث می شود که همه برگرها همزمان پخته شوند.
  • گوشت را به صورت یک پاتی سست شکل دهید. هنگامی که گوشت را به قسمت های قابل استفاده تقسیم کردید. با استفاده از دستان خود گوشت چرخ کرده را به آرامی به شکل یک پارچه ای شل درآورید. اگر برش کوکی دارید، حتی بهتر است! برای دقت بیشتر، یک دستگاه برش کلوچه را با گوشت گاو آسیاب شده پر کنید.
  • اکنون پاتی را شکل دهید. تکه ای گوشت چرخ شده را که به آرامی تشکیل شده است، بردارید و خیلی آرام آن را با استفاده از دستان خود به شکل پت برگر درآورید. مراقب باشید که گوشت به اندازه ی دیسک جامد گوشت جمع و جور باشد و خیلی فشرده نباشد.
  • از انگشت شست خود برای ایجاد یک تورفتگی کوچک یا چاله در وسط تکه ها استفاده کنید. از آنجایی که تکه های برگر هنگام پختن متورم می شوند، فرورفتگی اطمینان حاصل می کند که پت برگر پس از پخته شدن، شکل مناسب خود را حفظ می کند.
  • بته های همبرگر شکل را به یخچال منتقل کرده. و اجازه دهید قبل از استفاده به مدت 30 دقیقه خنک شود! چراکه پته های سرد شکل خود را حفظ می کنند و در حین پخت بهتر کنار هم می مانند.

 

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

چگونه می توان گوشت همبرگر را به هم چسباند؟

برای کمک به هم چسبیدن گوشت همبرگر خود این نکات را دنبال کنید.

  • گوشت همبرگر خود را سرد نگه دارید. هرچه پته های همبرگر شما سردتر باشد، به احتمال زیاد شکل خود را حفظ کرده و کنار هم می مانند. بعد از اینکه گوشت چرخ کرده خود را به شکل پاتی درآورید. تکه های همبرگر را روی ظرفی که با کاغذ موم پوشانده شده قرار دهید. و قبل از استفاده به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.
  • تا جایی که ممکن است ورز دادن و شکل دادن گوشت ها را اداره کنید. هنگام شکل دادن گوشت گاو آسیاب شده، مطمئن شوید که از لمس ملایم استفاده کرده و از کار زیاد روی گوشت خودداری کنید.
  • از افزودن مایعات به پته های خام خودداری کنید. مواد طعم دهنده مایع مانند سس Worcestershire یا ماریناد باعث سست شدن و از هم گسیختن تکه های برگر می شوند. اگر می خواهید یک سس یا طعم دهنده مایع به آن اضافه کنید، این کار را پس از پخت برگر انجام دهید.
  • برگر خود را بیش از حد تلنگر نکنید! وقتی گوشت برگر سرد باشد و روی گریل قرار گیرد، شکل خود را به خوبی حفظ می کند. همچنین، وقتی پخته شد، همبرگر جامد خواهد بود. این مرحله در بین مرحله است که باعث می شود همبرگر مستعد پاره شدن باشد. به همین دلیل ضروری است که قبل از ورق زدن برگر آن را کاملا بپزید! یک برگر کاملاً پخته شده، به همبرگر کمک می کند تا هنگام ورق زدن کنار هم بماند!
  • یک تخم مرغ اضافه کنید، اما فقط در صورت لازم. در بسیاری موارد افزودن تخم مرغ به برگرهای خام نیاز نیست. اما در صورت نیاز می توانید تخم مرغ اضافه کنید. افزودن تخم مرغ می تواند گوشت گاو را از یک همبرگر به یک گوشت کوچک تبدیل کند. و در نتیجه برگر از بین می رود. افزودن تخم مرغ به عنوان ماده اتصال دهنده، گوشت گاو را چسبناک تر می کند.

 

گوشت برگر چه مدت باید در یخچال بماند؟

گوشت گوساله باید در کیسه ای بسته بندی شود. اگر گوشت برگر به طور مناسب نگهداری شود، تا 2 روز در یخچال سالم می ماند.

 

آیا می توان گوشت برگر را یخ نگهداری کرد؟

برای نگهداری طولانی تر، می توانید گوشت گوساله چرخ شده و همچنین پته برگر گوشت گاو را تشکیل دهید.

برای یخ زدن تکه های برگر، تکه های شکل گرفته را در یک لایه و روی یک صفحه ورق کاغذ مومی قرار دهید. ظرف ورق را به فریزر منتقل کنید و اجازه دهید قبل از انتقال به کیسه نگهدارنده بسته بندی زیپ، ظروف منجمد منجمد شود. انجماد جامد در یک لایه به آنها کمک می کند تا شکل خود را حفظ کنند.

پس از یخ زدگی کامل، ظروف را با یک مربع کاغذ روغنی لایه لایه بین آن قرار دهید تا از چسبیدن جلوگیری شود. تخته های انباشته شده را به کیسه ای سنگین و محکم بسته کنید. و هنگام آب بندی تا حد ممکن هوا را خارج کنید تا از سوختن فریزر جلوگیری شود.

برای یخ زدن گوشت برگر سست شده، ابتدا آن را به مقادیر قابل استفاده تقسیم کنید. (نیم پوند، 1 پوند یا 2 پوند) و سپس آن را به کیسه بسته بندی زیپ دار منتقل کنید.

گوشت همبرگر و گوشت برگر که به طور متوسط، تا 3-4 ماه در فریزر نگهداری می شود. اطمینان حاصل کنید که کیسه های خود را بر روی تاریخ قرارگیری آنها در فریزر برچسب گذاری کرده اید. تا بتوانید از زمان نگهداری اطلاعات استفاده کنید.

 

چگونه گوشت برگر را آب کنیم؟

بهترین روش برای ذوب کردن گوشت گوساله یا برگر پخته شده، قرار دادن گوشت در یخچال و اجازه دادن به یخ زدگی در طول شب است. برای یخ زدایی سریعتر گوشت برگر، می توانید با استفاده از آب سرد آن را یخ زدایی کنید.

برای انجام این کار، گوشت را در یک کیسه بسته به حالت فشرده نگه دارید. و در زیر آب سرد قرار بگیرید. حتماً هر 25-30 دقیقه آب را عوض کنید. و بلافاصله از گوشت استفاده کنید.

می توانید از مایکروویو برای یخ زدایی گوشت گوساله خرد شده استفاده کنید، اما توصیه نمی شود. استفاده از مایکروویو باعث پخت برخی از مناطق گوشت گاو خام می شود. که منجر به ایجاد گوشت گوساله پخته و غیر اشتها آور می شود.

 

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

چگونه گوشت همبرگر خود را آسیاب کنیم

 

چگونه و چه موقع گوشت برگر را چاشنی کنیم؟

باید گوشت همبرگر خود را بعد از شکل دادن به شکل پات تا جایی که ممکن است به زمان واقعی پخت نزدیک کنید.

از آنجا که نمک رطوبت گوشت را خارج می کند، بر بافت همبرگر پخته شده تأثیر می گذارد. گوشت برگر خود را خیلی زود چاشنی کنید.  در نتیجه یک برگر سخت تر و متراکم تر ایجاد می شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که ابتدا گریل خود را گرم کرده و بلافاصله قبل از پخت آن را چاشنی کنید!

 

گوشت همبرگر به ازای هر نفر چقدر است؟

هنگام تهیه پته های شخصی، می توانید بین 4 تا 6 اونس گوشت گاو چرخ شده به ازای هر فرد فرض کنید.

در حالی که هنگام تغذیه تعدادی از فاکتورها باید در نظر گرفته شود. از جمله – سن و جنسیت مهمانان، تعداد طرفین در مهمانی و غیره – می توانید فرض کنید هر فرد 1 تا 1.5 برگر مصرف می کند.

برای تخمین میزان گوشت همبرگر به ازای هر شخص، فرض کنید که 6 اونس برگر درست می کنید و هر نفر 1 برگر مصرف می کند:

4 نفر = 24 اونس (1 پوند)

6 نفر = 36 اونس (2 پوند)

8 نفر = 48 اونس (3 پوند)

10 نفر = 60 اونس (3 پوند)

12 = 68 اونس (4 پوند)

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

4 دلیل که باید برگرها را در یک قابلمه چدنی کباب کنید

یکی از لذت بخش ترین کارها درست کردن همبرگر در خانه است.شما میتوانید همبرگر های خوشمزه خود را در خانه درست کنید و بعد با خانواده به یک پیک نیک بروید و از آن لذت ببرید. قبلاً قالب گرفتن همبرگر و ادویه های مورد استفاده ای که همبرگرتان را شبیه همبرگر رستورانی رژیمی میکند به شما توضیح دادیم.

راز یک همبرگر خوشمزه خانگی با فرمول بهترین ادویه همبرگر

در رستوران ها از کوره برای پخت همبرگر استفاده می کنند، اما چون در خانه کوره ای وجود ندارد پس نمیتوانیم همبرگر درست کنیم؟! نه خیر اشتباه نکنید میتوانید به راحتی داخل قابلمه یا ماهیتابه چدنی همبرگر خوشمزه درست کنید. ماهیتابه چدنی را بگذارید کمی داغ شود. سپس به آن روغن اضافه کنید طوری که سطح قابلمه پر از روغن شود. همبرگر های خود را کف ماهیتابه پهن کنید و بگذارید هر طرف آن حدود پنج دقیقه سرخ شود. دقت کنید که در طی این پنج دقیقه همبرگر را زیر و رو نکنید. میتوانید روی همبرگرتان یک پنیر پیتزا ورقه ای بگذارید و یا یک تکه کره قرار دهید، درب ماهیتابه چدنی را بگذارید و پنج دقیقه بعد آن را زیر و رو کنید. با این کار طعم همبرگرتان بی نظیر خواهد شد.

دفعه دیگر که کباب کردید ، همبرگر را در ماهی تابه چدنی… روی کوره بپزید. در اینجا دلیل آن است با همبرگر یکی از بسیاری از چیزها به دنبال به جلو به طول ماه های تابستان و یکی از تنها چیزهایی که باعث می شود تحمل به ارزش حرارتی افتضاح آن است.

ما قبلاً هشت روش غیرمنتظره را که می توانید با کباب پز خود بپزید ، پوشش دادیم . اما ترفند دیگری وجود دارد که ممکن است شما آن را در نظر نگرفته باشید. از یک تابه چدنی  روی کوره مخصوص همبرگرهای خود استفاده کنید. به نظر می رسد این ضد خلاف به نظر می رسد ، اما چند دلیل وجود دارد که ارزش آن را دارد که از آن استفاده کنید.

کمتر پاک می شود

ممکن است برای جلوگیری از تمیز کردن آشپزخانه ، کباب پز کنید ، اما پختن کوکوی برگرهای چرب روی کوره نیز می تواند کمی خراب شود. البته ، این چیزی نیست که یک قلم مو ( یا فویل آلومینیوم ) بتواند از عهده آن برآید. اما استفاده از ماهی تابه بر روی کوره باعث کاهش آشفتگی بیش از پیش خواهد شد.

بعد از اتمام پخت همبرگر ، بگذارید تا تابه کمی خنک شود ، آن را پاک کنید تا لکه های سوخته و چربی آن برداشته شود ، آن را در مقداری روغن بپوشانید و دوباره روی کوره بریزید تا برای استفاده بعدی چاشنی شود.

شعله های آتش کمتر است

وقتی پت های همبرگر را روی رنده باز می پزید ، چربی همبرگرها بیرون می ریزد و به داخل کوره می افتد. اگر این چربی به شعله برخورد کند باعث شعله ور شدن آن می شود.

شعله ور شدن نه تنها می تواند خطرناک باشد ، بلکه می تواند بیش از آنچه شما می خواهید بیرون غذای شما را نان تست کند. پخت و پز در ماهیتابه چدنی چربی را به دام می اندازد و از افتادن آن در منبع گرما جلوگیری می کند.

پخت و پز مستقیم روی توری های کوره ای باعث فرار چربی (و عطر و طعم) می شود.

دیگر جای شیرینی خشک نیست

یکی از تفاوتهای اصلی بین همبرگر کبابی و آنچه در ماهی تابه پخته می شود ، آبدار بودن معمول همبرگر است.

چربی هایی که از طریق گریت ها می ریزند فقط از طعم مزه همبرگرهای شما فرار می کنند ، بنابراین به دام انداختن چربی دو برابر است. نه تنها به طور کامل به شعله ور شدن خاتمه می دهد ، بلکه به این معنی است که همبرگرها را در چربی های خود می پزید. این به حفظ برخی از آن عطر و طعم های با ارزش گوشت گاو کمک می کند و در آخر همبرگر آبدارتر درست می کند.

ناگفته نماند ، در حالی که ماهیتابه را از قبل گرم می کنید ، می خواهید کمی روغن پخت و پز نیز در آنجا بریزید. چربی و روغن (سلام ، هیچ کس هیچ وقت نگفت که یک همبرگر آبدار یک گزینه سالم است) به شما کمک می کند تا پوسته ترد و قهوه ای را بدون پختن بیش از حد وسط و در عین حال جلوگیری از سوختن برگرها ، بدست آورید.

همان عطر و طعم دودی

حتی با یک تابه ، شما هنوز هم در یک کوره پخت و پز می کنید – نوعی شعله باز. این بدان معناست که صرف نظر از اینکه مشغول آشپزی روی ذغال هستید ، روی کوره گندله یا با گاز ، باز هم می توانید آن عطر و طعم عالی دودی را بدست آورید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دریچه ها را بپزید و دریچه را ببندید. اگر از گریل گاز استفاده می کنید ، قبل از شروع پخت و پز ، مقداری تراشه چوب در جعبه سیگاری ها بریزید تا به طعم دادن به همبرگرها کمک کند.

مقالات مرتبط

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

همبرگر یکی از محبوب ترین غذاهاست و از اوایل دهه 1800 در آلمان منشا گرفته است و به نام هامبورگ ، دومین شهر بزرگ آلمان نامگذاری شده است.

برای تهیه همبرگر معمولا از گوشت گاو استفاده می شود.مخلوط کردن درجه های مختلف گوشت گاو ، بر روی برگر تأثیر می گذارد.از گوشت با کیفیت برای تهیه همبرگر استفاده کنید.اغلب اوقات برخی از افراد سودجو برای تهیه همبرگر ، از ضایعات گوشت گاو استفاده می کنند ، پس حواستان به این مورد باشد.بهترین گوشت برای ساخت همبرگر گوشت گوساله است.گوشت گوساله گران تر از گوشت گاو است ، اما مزایای سلامتی آن بیشتر است و خوش طعم تر است.

فراتر از گوشت گاو ، انواع گوشت های آسیاب شده دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک برگر خوشمزه استفاده کنید.بوقلمون آسیاب شده ، ماهی قزل آلا و غیره ، این لیست ادامه دارد.بسیاری از آشپزها توصیه می کنند چند نوع گوشت مختلف را با هم مخلوط کنید تا به طعم و قوام دلخواه خود برسید.

همه چیز در مورد همبرگر

زمان درست کردن برگرها ، باید همه آنها هم اندازه و هم شکل باشند.برای اطمینان از اندازه یکنواخت هر برگر ، از ترازوی غذا استفاده کنید و برای اینکه برگرهای گوشتی شما به همان شکل و ضخامت درآیند ، سعی کنید از قالب برگر استفاده کنید.برای شکل دادن همبرگر می توانید از دستگاه همبرگر زن استفاده کنید.

همچنین بهتر است تکه های برگر را در حالی که هنوز سرد هستند ، قالب بزنید.تا زمانی که آماده قالب گیری نشده اید ، گوشت خود را در یخچال نگه دارید.وقتی گوشت گاو گرم قالب می زنید ، چربی ها اغلب از گوشت جدا می شوند و شما را با همبرگرهای آبدار و کم طعم و ترک خورده روبرو می کنند.به همین ترتیب ، اگر گریل شما هنوز کاملاً آماده استفاده نیست ، پس از شکل دادن گوشت ها ، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

همبرگر خود را در ظرف چدنی یا گریل تخت بپزید(وقتی همبرگر را روی توری های گریل کبابی می کنید ، مقدار زیادی چربی و آب گوشت می ریزد.) و مرتباً آن را ورق نزنید ، اگر مدام آن را بچرخانید ، تمام آب آن بیرون می آید.قبل از قرار دادن برگرها در ظرف جهت سرخ شدن ، اطمینان حاصل کنید که سطح ظرف کاملا گرم است.

هر کاری که می کنید ، برای تست همبرگرها ، آنها را برش نزنید.باز کردن یک همبرگر ، باعث خراب شدن آن میشود.با لمس کردن و توجه به شکل همبرگر متوجه خواهیم شد که آیا برگر آماده است یا خیر.

استفاده از دماسنج گوشت هنگام تهیه همبرگر

همه چیز در مورد همبرگر

از نظر فنی ، شما هرگز نباید گوشت گاو خام یا نپخته بخورید ، زیرا ممکن است حاوی باکتری های مضر باشد.برای اینکه متوجه شوید که آیا برگرهای شما کاملا پخته است یا نه ، خرید یک دماسنج گوشت را در نظر بگیرید.این ابزار دستی آشپزخانه تمام حدس های مربوط به پختن همبرگر و گوشت های دیگر را از بین می برد.برای گوشت چرخ شده ، شما باید برگرهای خود را با دمای داخلی 160 درجه فارنهایت ، بپزید.

با قرار دادن دماسنج در ضخیم ترین قسمت گوشت و اطمینان از بیرون نیامدن طرف دیگر یا لمس هیچ یک از عناصر کوره ، مطمئن شوید که از دماسنج به درستی استفاده می کنید.

سس گوجه فرنگی ، سس مایونز ، خیار شور ، گوجه ، کاهو و پنیر از مواد اساسی در تهیه همبرگر هستند.اینها طعم و عطر خاصی را به غذای شما اضافه می کنند.خیارشور اسید اضافه می کند که به خنثی شدن چربی گوشت کمک می کند.

سمت دیگر یک برگر عالی نان است.این باید تازه و با کیفیت باشد.هم چنین مواد افزودنی و چاشنی های مورد علاقه خود را فراموش نکنید.در مورد استفاده از ادویه ها ، سلیقه افراد مختلف متفاوت است.برخی از افراد ترجیح می دهند ، چاشنی های خود را همراه گوشت ، چرخ کنند ، مانند:  پیاز خرد شده ، فلفل دلمه ای یا فلفل قرمز ، خردل ، گیاهان و ادویه های دیگر.البته به خاطر داشته باشید ، افزودن هر چیزی به همبرگر ممکن است بر روی بافت و زمان پخت تأثیر بگذارد.

برای خرید دستگاه همبرگر زن صنعتی با ما تماس بگیرید.

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

  

همبرگر یکی از محبوب ترین غذاهای جهان است.همبرگر نه تنها در ایالات متحده و کانادا ، بلکه در همه دنیا به غذایی بسیار محبوب تبدیل شده است!در مقالات قبلی این سایت در مورد همبرگر و نحوه تهیه آن صحبت کردیم.در این مقاله هم میخواهیم در مورد یکی از دستگاه ها که در تهیه همبرگر نقشی اساسی دارد صحبت کنیم.دستگاه همبرگرزن اتوماتیک.لطفا همراه ما باشید.

امروزه ماشین آلات مختلفی برای صنایع غذایی با مشخصات مختلف تولید می شوند.دستگاه همبرگرزن یکی از این دستگاه هاست.دستگاه همبرگر زن در دو نوع همبرگرزن دستی و همبرگرزن اتوماتیک در بازار موجود است.دستگاه همبرگرزن اتوماتیک ، همانطور که از نامش مشخص است ، برای شکل دادن و تهیه همبرگر استفاده می شود و این کار را بصورت کاملا اتوماتیک و با سرعت بالایی انجام میدهد.این دستگاه در فست فودها بیشترین کاربرد را دارند.

این دستگاه شما را قادر می سازد تا مواد را با هر شکل و اندازه ای که نیاز دارید ، تولید کنید و هم چنین از مواد متنوعی استفاده کنید.تولید با سرعت بالا یکی دیگر مزایای استفاده از دستگاه همبرگرزن اتوماتیک نسبت به نمونه های دستی است.

در حال حاضر تهیه همبرگر با طعم و مزه ای که به آن علاقه دارید ، با استفاده از دستگاه همبرگر زن خودکار یک کار ساده است.با تعویض در قالب های مختلف ، دستگاه خودکار شکل گیری برگر ، می تواند اشکال مختلف مربع ، دایره ، بیضی و دیگر اشکال را ایجاد کند.

مزایا دستگاه همبرگرزن اتوماتیک

هم اکنون دستگاه همبرگرزن اتوماتیک به عنوان مهمترین تجهیزات صنایع غذایی برای رستوران فست فود شناخته شده است.این دستگاه ، با ایجاد راه حل های مطمئن و قابل اعتماد ، کارکنان را از کار دستی خسته کننده و سنگین دور نگه می دارد.

شرکت ماشین سازی پدیدکاران ، تولیدکننده انواع دستگاه همبرگرزن صنعتی میباشد.دستگاه های همبرگرزن ما دارای سطح ایمنی بالایی هستند و با قیمتی مناسب به مشتری عرضه میشوند.برای خرید با ما تماس بگیرید.

مزایای دستگاه همبرگرزن شرکت پدیدکاران

  • تمیز کردن آسان
  • مطابقت با استانداردهای بهداشتی
  • مناسب برای انواع مواد اعم از گوشت چرخ کرده گوساله ، گوشت ماهی و غیره
  • با قابلیت تنظیم وزن
  • استفاده آسان
  • ایده آل برای تولید انبوه همبرگر
  • کارآمد ، همه کاره ، ایمن ، قابل اطمینان ، جمع و جور ، نگهداری آسان
  • حداکثر بهداشت: موادی مناسب برای تماس با محصولات غذایی
  • تولید تکه های برگر با اندازه یکنواخت و یک شکل
  • هزینه های پایین نگهداری

قبل از خرید ماشین همبرگرزن به موارد زیر توجه کنید:

  • حداکثر ظرفیت دستگاه
  • بهره وری انرژی دستگاه
  • روش کنترل دستگاه :دستی یا اتوماتیک
  • عملکرد دستگاه ، یعنی چه مقدار همبرگر توسط دستگاه در هر ساعت تولید می شود.
  • ابعاد و وزن آن

این موارد هنگام خرید یک دستگاه همبرگرزن باید در نظر گرفته شوند.فروشگاه های کوچک به یک مدل نسبتاً ساده نیاز خواهند داشت ، در حالی که مجموعه های بزرگ تر به نصب دستگاه های قدرتمندتری نیاز دارند.

یافتن دستگاه همبرگرزن با کیفیت بالا و قیمت مناسب در وب سایت ماشین سازی پدیدکاران آسان است.فقط کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و محصول موردنظر خود را سفارش دهید.

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران