شرکت ماشین سازی پدیدکاران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | دستگاه همبرگر زن اتوماتیک | میکسر گوشت صنعتی

شرکت ماشین سازی پدیدکاران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی | دستگاه همبرگر زن اتوماتیک | میکسر گوشت صنعتی

شرکت ماشین سازی پدیدکاران در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات خطوط تولید صنایع غذایی و تجهیزات آماده سازی رستوران‌ها و فست فودها و هتل ها آغاز نمود
شرکت ماشین سازی پدیدکاران : تجهیزات صنایع غذایی ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، ماشین آلات همبرگر ، دستگاه همبرگر ساز
دستگاه همبرگر زن اتوماتیک خانگی ، خط تولید همبرگر ، تولید همبرگر صنعتی ، دستگاه تولید همبرگر
همبرگر زن برقی ، گوشت خورد کن صنعتی ، میکسر گوشت صنعتی ، تانکر شیر و آبگیر سبزیجات

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در آشپزخانه های صنعتی، تجهیزات ماشین آلات صنعتی، بسیار اهمیت دارند. زیرا این تجهیزات علاوه بر آنکه کاربرد فراوانی در تهیه و آماده سازی غذا دارند، باعث کاهش نیروی کار و بالا بردن کیفیت غذا و کارایی در رستوران ها می شوند.

در این صورت، به دلیل اهمیت تجهیزات خط پخت غذا در رستوران ها، هدف ما در این مقاله پرداختن به این تجهیزات می باشد. تجهیزاتی مثل دستگاه همبرگر زن و میکسر گوشت از مهم ترین ابزار مورد نیاز هستند.

پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 تجهیزات خط پخت غذا در رستوران ها

در رستوران ها، بعد از طی کردن، آماده سازی اولیه مواد غذایی، نیاز به تجهیزات پخت با کیفیت، برای پخت با کیفیت انواع غذاهای سنتی، فست فودی و فرنگی می باشد.

زیرا هرچه کیفیت تجهیزات و لوازم آشپزخانه در رستوران ها بالا باشد، در کیفیت و طعم غذا و بازدهی نهایی آن نیز تاثیرگذار می باشد.

لازم به ذکر است در هر رستورانی، بسته به نوع غذایی که دارند، لوازم و تجهیزات پخت انتخاب می شوند.

همچنین برای آنکه تجهیزات پخت، دوام بالایی در محیط های گرم و مرطوب آشپزخانه صنعتی داشته باشند و بتوان از آنها در مدت زمان طولانی استفاده کرد، بهتر است جنس آنها از استنلس استیل با کیفیت باشد.

 

 لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران

 

لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران

1_ انواع اجاق گازهای صنعتی، برای پخت برنج، خورشت، سوپ و… که شامل

اجاق گاز صنعتی فر دار، اجاق گاز صنعتی خطی تمام استیل، اجاق گاز صنعتی گرمکن دار، اجاق پخت برنج کته پز (تک نفره) گرمکن دار، اجاق پخت برنج کته پز(تک نفره) کابین دار، اجاق گاز صنعتی سه شعله فر دار، اجاق گاز ۶ شعله کابین دار، اجاق پلوپز زمینی، اجاق گاز رومیزی صنعتی، اجاق وک گازی.

2_ انواع کباب پز صنعتی شامل

کباب پز گازی رومیزی و ایستاده، کباب پز تابشی صنعتی سالاماندر، کباب پز تابشی صنعتی ریلی، کباب پز تابشی صنعتی اتوماتیک.

3_ سرخ کن های صنعتی شامل

تابه گردان، دستگاه سرخ کن سیب زمینی.

4_ انواع دیگ های صنعتی شامل

دیگ خورشت پز صنعتی مکعبی و استوانه ای، دیگ چلوپز صنعتی استوانه‌ای و مکعبی،

5_ فر دیزی پز

6_ فر دمکن برنج

7_ هود صنعتی

8_ گریل شیاردار

9_گریل تخت

 

تجهیزات رستوران هایی که فست فود هم دارند

1_ دستگاه همبرگر زن اتوماتیک

2_ دستگاه همبرگر زن اهرمی

3_ انواع دستگاه گریل روغنی و ذغالی

4_ دستگاه سیب زمینی پوست کن

5_ دستگاه پیتزا ساز

6_ شوتینگ سیب زمینی

7_ کانتر سرد

8_ پمپ سس

9_سس زن مرغ سوخاری

10_ تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری.

 

 دستگاه گوشت خرد کن

این دستگاه جزء مهمترین دستگاه های مورد نیاز در رستوران های صنعتی می باشد. استفاده از این دستگاه، علاوه برآنکه راندمان کاری را در آشپزخانه‌های صنعتی افزایش می دهد، منجر به افزایش سطح بهداشت و کاهش صدمات جانبی به پرسنل آشپزخانه می شود.

توسط این دستگاه می توان بدون آسیب زدن به بافت گوشت و له کردن آن، گوشت را به آسانی به تکه های کوچک تر خرد کرد.

استفاده از دستگاه گوشت خرد کن به این صورت است که، ابتدا قطعات گوشت های منجمد شده، برش می خورند و روی نوار نقاله دستگاه قرار می گیرند. سپس بعد از خرد شدن، داخل ظرفی دیگر، که در طرف دیگر دستگاه قرار دارد، ریخته می‌شوند. این عملیات در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و بهداشت صورت می گیرد.

دستگاه همبرگر زن

 

امروزه پرطرفدار ترین رستوران های دنیا، رستوران های فست فود می باشند. که در آن انواع غذاهای فست فود، مثل پیتزا، انواع سوخاری و انواع ساندویچ ها (مانند همبرگر) درست می شود. همانطور که گفته شد یکی از این غذاهای فست فودی، همبرگر می باشد. که برای آماده سازی و طبخ این غذای پرطرفدار (همبرگر)، نیاز به دستگاه همبرگر زن، که از مهمترین تجهیزات فست فود است، می باشد.

به وسیله این دستگاه همبرگر زن، می توان انواع گوشت چرخ شده را به صورت گوشت مخصوص همبرگر درست کرد. همچنین جهت تسریع و سهولت در تولید همبرگر های یکسان و یک اندازه در فست فود ها و مراکز تولید محصولات پروتئینی و همبرگر، به دستگاه همبرگر زن نیاز است. علاوه بر آن توسط این دستگاه، می توان با فرم دادن به مواد اولیه همبرگر، در مدت کوتاهی تعداد زیادی همبرگر را آماده کرد.

این دستگاه در سه مدل: دستگاه همبرگر زن دستی، دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک و دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک ساخته می شود.

 

ویژگی های دستگاه همبرگر زن 

1_ جنس بدنه آن تمام استیل است.

2_ قابل شستشو است.

3_ استفاده از آن آسان می باشد و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد.

4_ این دستگاه هم به صورت رومیزی و هم به صورت پایه دار تولید می شود.

5_ به دلیل یکدست بودن گوشت ها، در هنگام طبخ، همه قسمتهای گوشت به طور یکسان مغز پخت می شوند.

 

مقایسه دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک

1_ همبرگر زن نیمه اتوماتیک، برقی نمی باشد و با فشار اهرم به صورت دستی کار می کند. آنچه که باعث نیمه اتومات بودن آن می شود، عملکرد هیدرولیکی اهرم می باشد. که با فشار کم با اهرم می توان همبرگر درست کرد. در حالی که دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک با انرژی برق کار می کند.

2_ توسط دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، می توان در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی همبرگر را درست کرد. که با توجه به بازدهی بالای این مدل، از این دستگاه بیشتر در کارخانه ها و شرکت های تولید محصولات پروتئینی و گوشتی استفاده می کنند. به طور کلی می‌توان گفت سرعت عمل دستگاه تمام اتوماتیک، نسبت به نیمه اتوماتیک، بیشتر است.

3_ در دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، همبرگر کاملاً بدون دخالت دست تولید می‌شود. در حالی که در دستگاه نیمه اتوماتیک، نیروی انسانی به طور کامل حذف نشده اند. همچنین در دستگاه تمام اتوماتیک، همبرگر های تولید شده برای بسته بندی، توسط نوار نقاله موجود در این دستگاه، هدایت می‌شوند، که از نظر اصول بهداشتی در مورد آنها بیشتر رعایت می شود. بنابراین استفاده از دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، کاملاً بهداشتی تر و سالم تر می باشد.

4_ در دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، ضخامت همبرگر ها قابل تنظیم می باشد و طبق سفارش مشتری آماده می شود. ولی این ویژگی در دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک وجود ندارد.

5_ استفاده از دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، نسبت به نیمه اتوماتیک، باعث کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان می شود.

6_ توسط دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، بافت گوشت حفظ می شود و طعم ثابت و یکدست بودن تمامی همبرگر ها تضمین می شود.

7_ دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک، قابلیت سلفون گذاری در دو طرفه گوشت همبرگر را دارد.

8_ هر دو دستگاه (اتوماتیک و نیمه اتوماتیک) جنس بدنه شان استیل می باشد و قابل شستشو هستند.

 سخن پایانی …

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تجهیزات پخت غذا، وسایلی هستند که برای پخت و تبدیل مواد اولیه و خام به غذای مورد نظر مشتری، در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شوند. این تجهیزات شامل وسایل کوچک، بزرگ، برقی و گازی می باشند، که در پخت غذاهای سنتی و مدرن کاربرد دارند.

امیدوارم شما خوانندگان گرامی از اطلاعات جامع این مقاله بهره لازم را برده باشید.

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران
  • ۰
  • ۰

چرا نباید همبرگر و نوشابه را باهم خورد؟

 

خوراکی هایی که میخوریم به طور کلی شامل 3 نوع ماده مغذی به نام های : کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند. دانشمندی به نام شانون کاسپرسون کنجکاو بود بداند که نوشیدنی های قندی که دارای مقادیر فراوانی کربوهیدرات هستند چگونه بر متابولیسم چربی ها و پروتئین موثر واقع میشوند.

یک تیم تحقیقاتی  در پژوهش های اخیرشان متوجه شده اند، افرادی که غذای با پروتئین بالا مثل همبرگر که با دستگاه همبرگرزن آماده میشوند یا مرغ سوخاری را، همراه با نوشیدنی شیرین مثل نوشابه میل میکنند، بدنشان آمادگی بیشتری برای ذخیره چربی پیدا میکند و آن ها زودتر از سایر افرادی که غذای پروتئینی را، بدون نوشیدنی شیرین میخورند، اضافه وزن پیداکرده و چاق میشوند.

در حقیقت میتوان گفت بدن انرژی حاصل این ترکیب (قند و پروتئین) را به صورت چربی ذخیره میکند و کمتر مصرف میکند (در طی سوخت و ساز میسوزاند). طبق نتایج تحقیقات این افراد یک سوم کالری مازاد دریافت شده از نوشیدنی شیرین را نمیسوزانند .همچنین بدن داوطلبان این تحقیقات انرژی کمتری صرف هضم غذا کرد.

 

مضرات خوردن نوشابه با همبرگر

خوردن همبرگر با نوشابه باعث مرگ شما می شود!

مضرات خوردن نوشابه با همبرگر

 

27 نفر دواطلب شرکت در این تحقیقات شدند. آن ها به مدت دو روز در یک اتاق حفاظت شده زندگی کردند. در این اتاق مقدار اکسیژن مصرف شده و دی اکسید کربن بیرون رانده شده آنان محاسبه میشد.

همچنین از ادرار این افراد نیز آزمایش به عمل می آمد. بدین ترتیب تیم تحقیقات با استفاده از این سه متغیر قابلیت محاسبه مقدار مواد مغذی استفاده شده توسط داوطلبان و کالری سوزانده شده توسط آن ها بر حسب دقیقه را، دارا بودند.

در روز اول آزمایش، به داوطلبان غذایی با 15 درصد پروتئین دادند و در روز دوم غذایی با 30 درصد پروتئین دادند. غذایی که برای داوطلبان پژوهش آماده شده بود نان و ژامبون به همراه سیب زمینی و کره و پنیر بو.

که در مجموع هر وعده غذا 17 گرم پروتئین و 500 کالری انرژی داشت. (محققان میتوانستند به جای این وعده غذایی از همبرگر که یک غذای پروتئینی آماده شده توسط دستگاه همبرگرزن است، استفاده کنند.)

 

نوشیدنی افراد نیز بدین قرار بود : یک وعده نوشیدنی شیرین آلبالوئی (قنددار) و  یک وعده نوشیدنی آلبالوئی (بدون قند) که همراه غذا میل میکردند.

محققان این گروه طی این آزمایش به این نتیجه رسیدند که نوشیدنی شیرین دارای شکر، پروسه ی چربی سوزی یا تجزیه مولکول های چربی که در اصطلاح علمی به آن اکسیداسیون میگویند را، به طور متوسط تا 8 درصد کاهش داد. بدین شرح که در غذایی که 15 درصد پروتئین داشت هنگامی که با نوشیدنی قندی صرف میشد(مثلا نوشابه و همبرگر آماده شده با دستگاه همبرگر زن)، میزان اکسیداسیون چربی 2/7 گرم میشد.

اما در غذایی که 30 درصد پروتئین داشت هنگامی که با نوشیدنی قندی صرف میشد(مثلا نوشابه و همبرگر آماده شده با دستگاه همبرگر زن)، میزان اکسیداسیون چربی 6/12 گرم میشد.

اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح بدهیم یعنی کربوهیدرات اضافه که در نوشابه وجود دارد امکان دارد، نیاز بدن برای تغذیه کردن از چربی را کم کند، چون برای بدن سوزاندن قند راحت تر از سوزاندن چربی است. همینطور توجه شما را به این گفته کاسپرسون که گواه این مدعاست جلب میکنیم : ” مصرف کربوهیدرات توسط بدن به عنوان منبع انرژی اش، راحت تر است.

بنابر این وقتی شما کربوهیدرات وارد بدن میکنید، بدن اول آن را برای سوزاندن انتخاب میکند. ” اکنون توضیح فرآیند چاقی و اضافه وزن با مصرف همبرگر آماده شده با دستگاه همبرگر زن و نوشابه بسیار آسان شد! وقتی شما همبرگر و نوشابه را باهم میخورید، قند نوشابه توسط بدن مصرف شده و چربی همبرگر در جاهای مختلف بدن مثل پهلو و ران و باسن ذخیره میشود.

 

پس ترکیب همبرگر و نوشابه خطری برای تناسب اندام شماست!

 

خوردن همبرگر با نوشابه باعث مرگ شما می شود!

ترکیب همبرگر و نوشابه خطر داره؟

 

 

اریکا رینک متخص تغذیه در کلینیک کاهش وزن بیمارستان دانشگاه استن نیویورک بیان داشته است : ” این تحقیق به ما در درک تفاوت تغذیه ای فست فودها با سایر غذاها کمک کرد. این آگاهی برای ما بسیار مورد نیاز بود.”

او همچنین افزود : ” افزایش پروتئین در وعده های غذایی در سیر ماندن به ما کمک میکنند و همچنین نوشیدنی های شیرین نیز، میل غذاخوردن ما را تحت تاثیر قرار میدهند.”

او نتایج این تحقیقات را ارزشمند دانست زیرا به ما نشان داد ترکیب همبرگر آماده شده و نوشابه با کاهش اکسداسیبون چربی در سلامتی و اضافه وزن ما تاثیر گذار است و بالطبع اگر مایل به تناسب اندام و حفظ سلامتی خود هستیم، باید از خوردن نوشابه و همبرگر تا حد امکان خودداری کنیم. حالا گاهی یکبار مشکلی نیست!

اریکا رینک در راستای تکمیل تحقیقات کاسپرسون، از دیگر پژوهشگران خواست تا تحقیقات بیشتری در این مورد انجام دهند تا هم اعتبار علمی نتایج این تحقیق، بالاتر رود و هم آگاهی مردم از مضرات قندهای مضر و چربی و ترکیب غذایی این دو بیشتر آگاه شوند.

یک نکته ی دیگر در مورد ترکیب همبرگر و نوشابه وجود دارد و آن این است که چربی همبرگر آماده شده با دستگاه همبرگر زن صنعتی یا هر غذای چرب دیگری که با نوشیدنی قندی میل میشود، میتواند در خون شما شناور بماند و علاوه بر اضافه وزن باعث چربی خون شود. همچنین حس پر شدن و نفخ بعد از خوردن همبرگر و نوشابه نیز به همین ساز و کار در بدن برمیگردد.

 

در آخر …

طبق مطالب بیان شده، توصیه ی ما به شما عزیزان این است که از خوردن فست فودها و غذاهای چرب به خصوص همبرگر و مرغ سوخاری با نوشیدنی های قنددار مضر مثل انواع نوشابه ها خودداری کنید.

تا سلامت خود را با این ترکیب به خطر نیندازید. به علاوه باخوردن بیش از حد این ترکیبات غذایی، دچار اضافه وزن شده و دردسرهای کم کردن وزن را نیز، مجبورید تحمل کنید!

همچنین بهتر است افراد مسن یا دارای بیماری های زمینه ای مثل چربی یا ناراحتی های قلبی و یا چاقی این توصیه را بیشتر جدی بگیرند زیرا سلامت آن ها موضوع حساس تری است و عواقب بیماری برای آنان از سایرین بیشتر می باشد.

 

  • شرکت ماشین سازی پدیدکاران